פרויקט בן-יהודה עושה צדק


המתנדבת אסתר ברזילי מספרת:

דרך העיסוק בפרויקט בן-יהודה הגעתי לויקיפדיה. וראיתי כי גם זה טוב. בכדי לשלב את כל הטוב שבעולם, התחלתי לכתוב ערכים למחברים שיצירותיהם פורסמו בפרויקט.

כך הייתי מדוכדכת מדיכאונו של אליהו מידניק, נלחמתי יחד עם נתן אליהושווילי במתבוללים וברבי מלובביץ בעד עליה לארץ-ישראל, נהניתי יחד עם יהודי הולנד כאשר שמואל ישראל מולדר תרגם את התנ"ך להולנדית והגעתי לארץ יחד עם יוסף הלוי זליגר. בשלו התרעמתי על בורותם וצרות האופק של חלק מרבני גליציה שפחדו מעילוי שיש לו גם תואר דוקטור.

פתאום בחזרתי למציאות,  ראיתי שבערך בית הספר "תחכמוני" שבויקיפדיה לא הוזכר אפילו שמו. היתכן? כך לעשות ליוסל'ה שלי. התגברתי על כאבי ועלבוני, העתקתי את הפרטים הנוגעים לפועלו זה והוספתי לערך של ויקיפדיה.

ובא לציון גואל.

בילדותי היה נפוץ הסיפור על אותו נער שהורו לו לעשות מעשה טוב אחד בכל יום. ראה אישה זקנה מתמהמת ליד המדרכה תפס אותה והעבירה את הכביש למרות צעקותיה. למה את צועקת שאלו אותה אנשים הרי הוא עזר לך? כן אמרה האישה בכלל לא רציתי לעבור את הכביש. ובכן גם אני עשיתי מעשה טוב אחד ליום. ואני משחררת בזה את מתנדבי ויקיפדיה ליום אחד מעשיית מעשים טובים.


2 תגובות על “פרויקט בן-יהודה עושה צדק”

  1. תחזקנה ידיך ! עבודתך ועבודת צוות המתנדבים המופלא של הפרויקט ראויים לכל שבח וקילוס. כל פעם שאני גולש באתר של הפרויקט אני נמלא התפעלות מחודשת מהיקף עבודתכם והרצינות וההקפדה היתירה שבהם אתם מבצעים אותה. חבורת נשים ואנשים מופלאים.

  2. הנאה צרופה – כאילו גדלנו באותה שכונה;
    למדנו באותה כתה ואהבנו ושנאנו את אותה מורה…
    הוספתי כאן את שם נעורי – אולי ,
    כי כמו שמתבלגנים חלום ומציאות [הווה ועבר]
    כך גם הומור ורצינות [הצחוק והבכי]
    היי ברוכה,

    חיילת בטירונות של צבא פב"י

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *