פתח דבר |
|
11 |
מבוא |
|
13 |
פרק ראשון |
ודאות קמאית ומתודה - פנומנולוגיה בנוסח קורצווייל |
25 |
|
א. המעגל ההרמנויטי - מכורח מגונה למרכיב מרכזי בשאלת הקיום: סקירת
תולדות הפנומנולוגיה (וההרמנויטיקה) מאסט ועד גדמר |
26 |
|
ב. קורצווייל והמעגל ההרמנויטי - אמנות ההקשבה הדרוכה לטקסט |
45 |
פרק שני |
אסתטיקה וטענות משכנעות בהגותו של ברוך קורצווייל |
64 |
|
א. תחום העיסוק הראוי ליצירה ספרותית - קורצווייל לעומת לסינג |
66 |
|
ב. אקווינס - מהות וצורה, טוב ויפה |
72 |
|
ג. שופנהאואר - עצירת שטף הרצון |
74 |
|
ד. ניטשה, קרוצ'ה ובנימין - היפרדות האסתטי מן הערכי ושיבתו אליו
במחצית הראשונה של המאה העשרים |
79 |
|
ה. על משמעות היפה |
89 |
פרק שלישי |
העידן הפרוטסטנטי - קורצווייל על תאולוגיה |
94 |
|
א. הגותו של טיליך כמפתח להבנת תפיסתו התאולוגית-התרבותית של
קורצווייל |
97 |
|
ב. מצווה הבאה בעברה - הפולמוס עם גרשם שלום בעניין שבתי צבי |
112 |
|
ג. קורצווייל ואחד העם - פוטש למשיח השקר של הבינוניות |
134 |
|
ד. קורצווייל והכנענים |
140 |
|
ה. קורצווייל - בין קאנט לברויאר |
146 |
|
ו. על תבונה ועיוורון - הסתירה בין הצהרותיו העקרוניות של
קורצווייל ובין ביקורתו המעשית |
151 |
|
ז. קורצווייל - בין קטכיזם לקנון |
153 |
פרק רביעי |
עקוב ומישור - קורצווייל ועגנון |
158 |
|
א. קורצווייל ועגנון - על מסורת ומודרנה: זרע פורענות בקרקע ההווה |
159 |
|
ב. האנטרופיה של חוש הביקורת |
170 |
|
ג. עגנון, קורצווייל ושלמותה של הפת |
173 |
סיכום |
|
188 |
ביבליוגרפיה |
|
195 |
מפתח |
|
205 |