מבוא כללי |
7 |
פרק 1. האם פרפר הוא פרח חי? |
|
עיון בצמד השירים "הפרח לפרפר" ו"הפרפר לפרח" |
13 |
הקדמה |
15 |
דיון בשיר "הפרח לפרפר" |
17 |
א. אהבתו הנרקיסית של הפרח לפרפר |
17 |
ב. הפרח כמאכלו של הפרפר וכאוכלו |
20 |
ג. סיפור אמנון ותמר כחומר תשתית לשיר |
25 |
ד. החטיפה הארוטית של הפרפר את הפרח |
27 |
דיון בשיר "הפרפר לפרח" |
33 |
ה. המרחב והזמן כמעצבי זהותו הפרפרית של הפרפר |
33 |
ו. הפרפר ו"אצבעוני" כילדי הזמן והמרחב |
37 |
ז. השתקפות של דמויות הפרפר והפרח בשיר |
|
"לא ידע איש מי היא" |
40 |
פרק 2. חידת האהבה והאהבה כחידה - |
|
השיר "שתי בנות" על רקע חידות אהבה וחידות אחרות |
43 |
הקדמה |
45 |
א. החידה והעולם |
46 |
ב. חידות ודמויי חידות ביצירת ביאליק לילדים |
47 |
ג. פתרונות שהם חידות |
53 |
ד. חידת שמשון וחידת ה"דוד" במגילת שיר השירים |
|
כחומרי תשתית לחידת "שתי בנות" |
54 |
ה. חידות התאומים של מלכת שבא |
61 |
ו. חידת צִלי וגילי, "שתי בנות" |
68 |
ז. תאומי השמות "צִלי וגילי" בשירת האהבה ובשירת
הזוהר |
70 |
ח. צִלי וגילי וחידת "שני העולמות" |
77 |
ט. זהות התאומים השרויים במחוזות השינה, החלום
והילדות |
81 |
י. ההתכחשות לשתי הבנות בשירי עם פרוצים של ביאליק |
84 |
פרק 3. על יונה וסירה - |
|
עיון בשיר "מאחורי השער" |
89 |
א. סירה ויונה |
91 |
ב. ארץ הבחירה כמרחב זהות של ה"אני" הפרטי והקיבוצי |
94 |
ג. הנער ש"מאחורי השער" ו"אצבעוני" - הזר והאזרח |
96 |
ד. המסע המיתולוגי של הגאולה ושִׁברו |
101 |
ה. הסָטירה על חלומות הגאולה בשיר "גן עדן התחתון" |
104 |
ו. הנער כגואל ללא עם |
108 |
ז. יונה, שכינה והיחס ביניהן |
115 |
ח. יונת הנפש הנשית והגברית |
121 |
ט. הדגים והגלים |
124 |
י. המפתח השבור |
127 |
יא. "עדיין מתדפקים על דלת השער" |
131 |
פרק 4. פגישותיו של שלמה המלך עם תאומיו הזרים |
|
בסיפורי "שלמה המלך והאדרת המעופפת" |
135 |
הקדמה |
137 |
א. גורמים מלכדים ומפרקים בסיפורי
"שלמה המלך והאדרת המעופפת" |
138 |
ב. האדרת כנקודת תצפית על העולם |
142 |
ג. השתקפות העולם השמימי באדרתו של שלמה המלך |
144 |
ד. הנסיקה לשמים והנחיתה ארצה |
147 |
ה. הפגישה של שלמה עם תאומתו הנקבית,
"מַחְשְמָה מלכת הצפרדעים" |
150 |
ו. מפגשו של שלמה עם המלך המת ב"ארמון הפלאים" |
155 |
נספח ציורים |
159 |
ביבליוגרפיה |
167 |