הִנֵּה דַף אֶחָד יָשָׁן1 – מַרְאֵה דָם בְּצַלֶּקֶת,
אַחֲרָיו נִשְׁלָם דַּף חָדָשׁ בִּלְשׁוֹן אֵימָה זוֹעֶקֶת.
וְכֵן תָּרוּץ הַמְּגִלָּה, הִיא מְגִלַּת הָאֻמָּה,
אֲשֶׁר כְּתָבָהּ דְיוֹ שְׁחֹרָה עַל-גַּב אֱמֶת אֲדֻמָּה.
תַּחַת כִּפַּת כָּל דִּבָּה וְכָל מְזִמָּה רַעֲנַנָּה
קִדְּשָׁה רִשְׁעָה זְבָחֶיהָ לֶאֱלִילָהּ בֶּן-זְמַנָּהּ.
וּבִמְחִלּוֹת הַקֹּדֶשׁ עוֹד הַחִידָה מְצַפָּה
בֵּין עֲצָמוֹת לְבָנוֹת, שְׂרִיד קְהִלָּה וְטַפָּהּ.
דּוֹרוֹת עוֹבְרִים כְּצִירִים, תּוּר וּשְׁאֹל לְפִתְרוֹנָם –
אַךְ שְׁאוֹל חִידָתֵנוּ סְגוּרָה תַחְתָּם וְאֵין עוֹנָם.
יָבוֹא יוֹם – וְעֵין חוֹזִים תִּרְאֶה אוֹר בַּנִּסְתָּרוֹת
אֲשֶׁר גָּבְהוּ וְעָמְקוּ בַּתְּהוֹם וּבְמַזָּרוֹת;
רָזֵי עוֹלָם יִבֹּלוּ – עַד אֱוִיל יֶאֱסֹף חִנָּם
קְלִפַּת פְּלָאִים נִרְקָבָה, נַעַר קָט אֶת גַּרְעִינָם;
הַזְּמַן יִטְהַר כִּבְדֹלַח, וּבְרִית עִתִּים חֲדָשָׁה
תִּבְרָא בְרִיאָה לִצְדָקָה: אַחֲרִית כְּלִמָּה לָרָשָׁע;
וְכָל נִכְלֵי הָאָדָם, שִׁרְצֵי עָבָר נִבְהָלִים,
קוֹרְעִים עוֹרָם הַיָּשָׁן וּמִתְחַמְּקִים כִּצְלָלִים: –
אָז, בִּמְלֹא תֵבֵל אֹמֶן – חִידַת עַמְּךָ לְבַדָּהּ
תָּשִׁיב לַעַג לְחוֹקְרָהּ וּלְשֵׁן כִּלְיוֹ הַחַדָּה.
-
“שָן” במקור המודפס, צ“ל ”יָשָׁן“ – הערת פב”י. ↩