כָּל דַּעֲבַד רַחֲמָנָא לְטָב עֲבַד
כָּל מַה דְּעָבִיד רַחְמָנָא
לְטָב עָבִיד;
אַךְ מָה עוֹלְלוּ “אֲמוּדָאִים”
לַמֶּלֶךְ דָּוִד?
לֹא הוּא הַמְּשׁוֹרֵר
וְלֹא הוּא הֶחָסִיד;
לֹא לוֹ הֶעָבָר
וְלֹא לוֹ הֶעָתִיד.
דָוִד מֶלֶךְ יִשְׂרָאֵל
אֵינוֹ חַי וְאֵינוֹ קַיָּם;
וְהַמְּעַט לָהֶם זֹאת,
וְלֹא יֹאמְרוּ דַיָּם.
מְגַמַּת “אֲמוּדָאִים”
יֵשׁ בָּהּ כְּדֵי לְהָמִית
עִם דָּוִד הַזָּקֵן –
גַם אֲבִישָׁג הַשּׁוּנַמִּית.
אָמְנָם יְמֵי פֻּרְעָנִיּוֹת
בָּעוֹלָם מִתְרַגְּשִׁים;
גּוּרוּ לָכֶם מְלָכִים
וְגַם פִּילַגְשִׁים.
וְכַמָּה בֶּאֱמֶת
דָּרוּשׁ כֹּחַ גַּבְרָא
לַהֲפוֹך אֶת הָעוֹלָם
בְּאִיפְכָא מִסְתַּבְּרָא.
הוֹי נוֹרְמַן וּשְׁלוֹנְסְקִי,
אֲבִי־שָׁאוּל וּזְמוֹרָה;
אֵין זֹאת כִּי יָמֵינוּ –
יְמֵי סְדוֹם וַעֲמוֹרָה.
וּמֵעַל דָּוִד הָאֻמְלָל
הֵסִירוּ הַנֶּזֶר
דִּיקִי אַלֶכְּסֵיי
וּשְׁטֵיינְמַאן אֱלִיעֶזֶר.
הארץ, 2.11.1931