בִפְתִיחַת "הַכִּנּוּס הָאַרְצִי הָרִאשׁוֹן
שֶׁל הַסּוֹפְרִים הַצְּעִירִים"
יָכֹלְתִי לְנַמְנֵם וַאֲפִלּוּ לִישׁוֹן,
כִּי אִישׁ לֹא הִפְרִיעַ וּבְקוֹלוֹ לֹא הִרְעִים.
נְאֻם הַפְּתִיחָה הָיָה מְצֻיָּן,
כִּי קוֹל הַפּוֹתֵחַ הָיָה דֵּי דָּלוּל;
הַפַּטִּישׁ כָּרָאוּי לוֹ הִדְהִים הַשֻּׁלְחָן
אַךְ הַנְּאֻם בִּכְבוֹדוֹ הָיָה כְּמוֹ צָלוּל.
לֹא הֵבַנְתִּי בְּהֶחְלֵט דִּבְרֵי הַמַּרְצָה,
כִּי הָ“אִידִילְיָה” עָבְרָה מִן הָעוֹלָם;
לְהֵפֶךְ: רַק עַכְשָׁו הִיא חָזְרָה לְאַרְצָהּ
עֵת יָשְׁבוּ צְעִירִים עִם זְקֵנִים בָּאוּלָם.
וְכֵן לֹא הֵבַנְתִּי עַל שׁוּם מָה הִיא טָרְחָה
לְלַמְּדֵנוּ כְּתִיבַת שִׁיר עַל שִׂנְאָה אוֹ אַהֲבָה;
מִי יוֹדֵעַ בִּכְלָל לִכְתֹב שִׁיר כַּהֲלָכָה?
אֶחָד מֵאֲלָפִים וְאוּלַי – מֵרְבָבָה.
הארץ, 31.3.1937