— — ∪— — —∪ — — — — // — — ∪— — —∪ — — — —
אַיֵּה צְבִי עִלֵּג1 וְאָנָה פָנָה // עֹפֶר2 מְקֻטָּר3 מָר־דְּרוֹר וּלְבוֹנָה4
כִּסְתָה לְבָנָה אֶת מְאוֹר כּוֹכָבִים — // דּוֹדִי עֲלֵה כַּסֵּה מְאוֹר הַלְבָנָה5
צַפְצֵף בְּלָשׁוֹן רַךְ6 וְהִשָּׁעֵן עַל // שָׂם פֶּה7 לְתוֹר וָסִיס בְּעֵת בֹּאָנָה8.
בִּקֵּשׁ לְדַבֵּר9 ‘רַע’ וְאָמַר לִי ‘גַּע’10 — // גַּשְׁתִּי11 אֲנִי כַּאְשֶׁר לְשׁוֹנוֹ עָנָה12;
חָפֵץ אֱמֹר ‘סוּרָה’ וְאָמַר ‘סוּגָה’ — // חַשְׁתִּי אֱלֵי סוּגָה13 כְמוֹ שׁוֹשַׁנָּה14.
-
צבי עלג – העלם יפה המראה המגמגם לשם התחנחנות. ↩
-
ואנה פנה עפר – על פי שיר השירים ו א: אנה פנה דודך. ↩
-
מקטר – מבושם. ↩
-
מקטר מר דרור ולבונה ־ על פי שיר השירים ג ו: מקטרת מר ולבנה; שמות ל כג: מר דרור. ↩
-
כסה מאור הלבנה – ביפיך. השוה להלן קצג 2: אשר אמר לסהר בעלותו התראה את מאור פני ותרא. ↩
-
בלשון רך – על פי משלי כה טו: ולשון רכה. ↩
-
שם פה – על פי שמות ד יא: מי שם פה לאדם…הלא אנכי יי. ↩
-
דבּר בלשון עלגת, בדבור מתחנחן, ובטח באל הנותן פה אפילו לעופות העלגים בעת בואם. לתור וסיס בעת באנה – על פי ירמיה ח ז: ותור וסיס ועגור שמרו את עת באנה. ↩
-
לדבר – לומר. ↩
-
גע – גש. ↩
-
גשתי – נגשתי. ↩
-
ענה – העידה. לשונו ענה – על פי שמואל ב א טז: פיך ענה. ↩
-
סוגה…סוגה – צמוד שלם. ↩
-
סוגה כמו שושנה – היפה. על פי שיר השירים ז ג: סוגה בשושנים. ↩