[231]
יָהּ, אָנָה אֶמְצָאֲךָ? / מְקוֹמְךָ נַעֲלֶה וְנֶעְלָם!
וְאָנָה לֹא אֶמְצָאֲךָ? / כְּבוֹדְךָ מָלֵא עוֹלָם!
הַנִּמְצָא בַקְּרָבִים / אַפְסֵי אֶרֶץ הֵקִים,
הַמִּשְׂגָּב לַקְּרוֹבִים, / הַמִּבְטָח לָרְחוֹקִים,
5 אַתָּה יוֹשֵב כְּרוּבִים, / אַתָּה שׁוֹכֵן שָׁחִקים,
תִּתְהַלֵּל בִּצְבָאֲךָ– / וְאַתְּ עַל רֹאשׁ מַהֲלָלָם,
גַּלְגַּל לֹא יִשָּׂאֲךָ– / אַף כִּי חַדְרֵי אוּלָם!
וּבְהִנָּשַׂאֲךָ עֲלֵיהֶם / עַל כֵּס נִשָּׂא וָרָם,
אַתָּה קָרוֹב אֲלֵיהֶם / מֵרוּחָם וּמִבְשָׂרָם,
10 פִּיהֶם יָעִיד בָּהֶם, / כִּי אֵין בִּלְתְּךָ יוֹצְרָם.
מִי זֶה לֹא יִירָאֲךָ– / וְעֹל מַלְכוּתְךָ עֻלָּם?
אוֹ מִי לֹא יִקְרָאֲךָ – / וְאַתָּה נוֹתֵן אָכְלָם?
דָּרַשְׁתִּי קִרְבָתְךָ, / בְּכָל לִבִּי קְרָאתִיךָ,
וּבְצֵאתִי לִקְרָאתְךָ– / לִקְרָאתִי מְצָאתִיךָ,
15 וְּבְפִלְאֵי גְבוּרָתְךָ / בַּקֹּדֶשׁ חֲזִיתִיךָ.
מִי יֹאמַר לֹא רָאֲךָ? / הֵן שָׁמַיִם וְחֵילָם
יַגִּידוּ מוֹרָאֲךָ / בְּלִי נִשְׁמָע קוֹלָם!
הַאֻמְנָם כִּי יֵשֵׁב / אֱלֹהִים אֶת הָאָדָם?
וּמַה יַּחְשֹׁב כָּל חוֹשֵׁב, / אֲשֶׁר בֶּעָפָר יְסוֹדָם –
20 וְאַתָּה קָדוֹשׁ יוֹשֵׁב / תְּהִלּוֹתָם וּכְבוֹדָם!
חַיּוֹת יוֹדוּ פִלְאֲךָ / הָעוֹמְדוֹת בְרוּם עוֹלָם,
עַל רָאשֵׁיהֶם כִּסְאֲךָ – / וְאַתָּה נוֹשֵׂא כֻלָּם!
[ 231]
אופן בצורת שיר אזור. – בכל צלעית שש הברות ובעלות השוואים הנעים והחטפים אינן במניינן. חתימת השם: יהודה. הרעיון המרכזי של הפיוט מבוסס על דברי שלמה המלך תפילתו, דה“ב ו, יח 3. בקרבים - בקרבו של האדם, בחלל צר מאד; והוא האל שהקים את הארץ העצומה בכל היקפה. 4. רחוקים - הנך קרוב אף לרחוקים (אין חוקי המרחק חלים עליך). 5. כרובים - גם במקום הצר שנועד לך במקדש (ש"א ד, ד) וגם במרחב השמים. 6. בצבאך (שמ' ז, ד, ועוד) – ישראל; ואת - אם כי אתה מעל לכל שבח. 7 גלגל - הגלגל העליון של השמים; אולם - על אחת כמה וכמה בית המקדש. 8 עליהם - על ישראל. 11. ועול מלכותך - עול מלכות שמים, עיין ברכות פ”ב מ"ב ועוד. 15. בקודש (תה' סג, ג) – שנתרחשו בקודש. 17 - 16. קולם (תה' יט, ב, ד) - מבלי לדבר. 18. את האדם (דה"ב ו יח) - הייתכן שהאל המרומם ישב עם האדם השפל? ואולם כן הוא! 20. יושב תהלותם (תה' כב, ד) - הנך נמצא במקום בו משמיעים הם את תהילותיך. 21. חיות - מתחת לכסא כבודך; ברום עולם - בשמים.22. על ראשיהם - - ואף־על־פי שהכסא מעל לראשיהן הנך נושא אותן