בָּאָבִיב הָלַכְתִּי לָשׂוּחַ
תַּחַת צִלְלֵי הַתְּמָרִים;
וּבְפִי שִׁירָה בְּמִצְהֲלוֹת הָרוּחַ
מִבְּנוֹ־יִשַׁי הַזְּמָרִים.
וְנַפְשִׁי הָלְכָה בִּגְדוֹלוֹת נְצוּרוֹת
תַּחַת צִלְלֵי הַתְּמָרִים;
אֵיךְ עַמִּי חַי בְּאֵמוּן וּגְבוּרוֹת,
וַיָּשַׁר אָז הַזְּמָרִים.
אֵיךְ יָשַׁב כְּאַיֶּלֶת־אֲהָבִים
תַּחַת צִלְלֵי הַתְּמָרִים,
וְעַל כּוֹס עֲנָבִים דוֹרְכֵי יְקָבִים
שָׁרוּ הֵידָד וּזְמָרִים.
עֲלֵי בָמוֹת שָׁחֲטוּ אֵילִים
תַּחַת צִלְלֵי הַתְּמָרִים;
מְשׁוֹרְרֵי צִיּוֹן שָׁרוּ בְּמַקְהֵלִים
לְנֶאְדָר בַּקֹּדֶשׁ זְמָרִים.
כַּמֹּץ עַמִּי מְפֻזָּר לְכָל הַפִּנּוֹת,
גַּם שָׁמְמוּ הַתְּמָרִים;
נֶאֶלְמוּ זְמִירוֹת וּמַנְגִינוֹת,
שִׁירֵי קֹדֶשׁ הַזְּמָרִים.
אֶרֶץ קְדוֹשָׁה וּבְרָכָה בַּכֹּל,
גַּם אַתֶּם הַתְּמָרִים;
אַלְפַּיִם שָׁנָה כְּתוּבִים בַּחוֹל,
אֵיךְ נוֹשָׁנוּ הַזְּמָרִים.
חָלַמְתָּ, הִתְמַהְמַהְתָּ, עֵת עָבָרָה,
עֵת שֹׁרָשׁוּ הַתְּמָרִים;
הִתְמַהְמַהְתָּ, חָלַמְתָּ, בְּעֵת יְקָרָה
עִם שִׁירֵי הַזְּמָרִים.
הָס! קוֹל אֶשְׁמַע רוּחִי חִדֵּשָׁה,
תַּחַת צִלְלֵי הַתְּמָרִים;
שָׁם יַד יַעֲקֹב תָּרִים מַחֲרֵשָׁה
כְּמוֹ גִּבּוֹרֵי הַזְּמָרִים…
מַחֲרֵשָׁה נוֹדַעַת לְבַת שְׁלוֹמִים,
פֹּה בְּאֶרֶץ הַתְּמָרִים;
“אָחוֹת לַחֶרֶב, יַחַד תְּאוֹמִים”
הוּשַׁר אָז בַּזְּמָרִים.
(חיפה, תרמ"ד)