תקעז
לזאת [הברכה]1 <דב' לג:א>
צִיר אֱמוּנַי2
בֵּרֵךְ הֲמוֹנַי3
אַרְבַּע בְּרָכוֹת4 בְּעִנְיָנַי
[……]5 כְּלֵי מִשְׁכָּנַי
5 שְׁנִיָּה בְּבִרְכַּת כֹּהֲנַי6
שְׁלִישִׁית [בְּ]מִשְׁנֵה מְאִירַת עֵינַי7
וּרְבִיעִית כְּפָתַח בְּשִׁנּוּנַי8
בְּרוּכִים אַתֶּם לַיְיָ9
לזאת] מכאן ואילך בכ"י פראנקפורט 133
-
לזאת [הברכה]: צ"ל ‘וזאת [הברכה]’, או ‘לוזאת [הברכה]’. ↩
-
ציר אמוני: משה רבנו. ↩
-
המוני: את כנסת־ישראל. ↩
-
ארבע ברכות: על־פי הדרשה בפסיקתא דר“כ, וזאת הברכה, דף קצט ע”ב, ובמקבילות: ‘זה משה רבינו שעינו יפה בברכתן של ישראל ובירכן ארבע ברכות.’ ↩
-
[……]: יש להשלים כנראה ‘ראשונה בכלות כלי משכני’, והוא על־פי המשך הדרשה שם: ‘ואלו הן [הברכות]: וירא משה את כל המלאכה… ויברך אותם משה [שמ’ לט:מג].' ↩
-
שניה… כהני: על־פי המשך הדרשה שם: ‘ויבא משה ואהרן אל אהל מועד ויצאו ויברכו וגו’ [וי‘ ט:כג].’ ↩
-
שלישית… עיני: עיין שם בהמשך: ‘ה’ אלהי אבותיכם יוסף עליכם ככם וכו‘ [דב’ א:יא].' ↩
-
ורביעית… בשנוני: וברכה רביעית כאשר פתח בדברים הנאמרים בסדר שלפנינו, על־פי המשך המדרש שם: ‘והדין וזאת הברכה.’ ↩
-
ברוכים אתם ליי: תה' קטו:טו. ↩