לוגו
מפלגת אחדות לאומית
פרק:
מיקום ביצירה:
0%
X
F
U

מן העיתונות:

יו“ר מפלגת העבודה שמעון פרס דחה, בראיון ל”קול ישראל", באורח מוחלט את האפשרות של הקמת ממשלת אחדות לאומית.

“לפני שמדובר על ממשלת אחדות לאומית, צריך לדבר על כנסת של אחדות לאומית”, הוסיף ח"כ שמעון פרס.

בעשרת הימים האחרונים – שבמקרה מקבילים, לפחות בחלקם, ל“עשרת ימי תשובה” – נתעורר במפלגת העבודה ויכוח נוקב בשאלת הקמתה של מפלגת אחדות לאומית.

ראשי המפלגה ופעיליה הסיקו מסקנה שבשעת חירום זו, כאשר בידודהּ של ישראל בזירות חוץ גובר, ובפנים מעמיקים הפערים החברתיים, העדתיים והתרבותיים, עת להתאחד סביב המשותף ולהתעלם מן המפריד.

במהלך תהליך ההתפייסות, הצהיר ח“כ אליהו שפייזר בהודעה מיוחדת לעיתונות, שדבריו על התנועה הקיבוצית הגזענית הוצאו מן ההקשר. כן לא התכוון כלל לפגוע בח”כ יוסי שריד כאשר כינה אותו “טרמפיסט” ו“סכינאי פוליטי”. אדרבה, הוא מעריך מאוד את יוסי שריד כמבקר תיאטרון, בפינתו הקבועה בגלי צה"ל, והוא מקווה לשתף פעולה אתו בסיכול הקמתה של מדינה פלשתינית על־ידי החבר מוטה גור.

כתגובה על הודעה פייסנית זו, חזר בו ח“כ יוסי שריד מן ההצהרה שח”כ אליהו שפייזר “גרוע מבגין”, ושהוא “אכל במשך ארבע שנים לחם־חסד בכנסת”. הנכון הוא – הוסיף יוסי שריד – שח“כ אליהו שפייזר תרם תרומה אינטלקטואלית עצומה לרמת־הוויכוחים בכנסת על־ידי אי־השתתפותו הקבועה. יתר על כן, דבריו כאילו ח”כ שפייזר “גרוע מבגין” הוצאו מן ההקשר, שהרי בדבריו אלה, הוא בכלל התכוון למארגני כנס הניצים העולים כמה מונים על שפייזר ב“להיות גרוע מבגין”.

בשם החוג “אל”ף" הוכחשה נמרצות הכתבה העיתונאית החד־צדדית, שלפיה כאילו תבעו משתתפי הדיון להסיר את האות “פ” מן ה“אלף”. אדרבה, כך נאמר בהכחשה – הודגש בפירוש שאם יוחלט על הסרת ה“פ” מן ה“אלף” יידרש המרכז להסיר במקביל גם את האות “ר”.

האותיות “מ.ג” שהמתינו בצד בחוסר־סבלנות, סמכו ידיהן על הצעה זו ובירכוּ על הלכי־הרוח הפייסניים הפוקדים באחרונה את המפלגה.