לוגו
אי־שיתוף אסטרטגי
פרק:
מיקום ביצירה:
0%
X
F
U

כנסת נכבדה,

בהיפתח מושב החורף של בית־הנבחרים, מתכבדת בזה הממשלה להגיש דו"ח מעודכן על אי־השיתוף האסטרטגי עם ידידתנו ובעלת־בריתנו הגדולה, ארצות־הברית.

אנו שמחים לציין שבנושא זה של אי־שיתוף הושגו בעת האחרונה הישגים מרשימים, ואם תימשך ההתקדמות בכיוון זה, אין ספק שנגיע בקרוב לתיאום מושלם באי־השיתוף.

למותר לציין שההישג הבולט ביותר באי־השיתוף הוא אישור עסקת ה“אייווקס” על־ידי הסנאט האמריקני. אישור זה לא היה מושג אלמלא התערבותו האישית של הטוב בידידינו, נשיא ארצות־הברית, רונלד רייגן, שהטיל למערכה את כל כובד משקלו ויוּקרתו.

מיד לאחר אישור העסקה, ואולי כהשלמה לה, פתחה ממשלת ארצות־הברית במסע דיפלומאטי שמטרתו לערער את הסכמי “קמפ דייוויד” ולהכשיר בעיני דעת־הקהל האמריקנית והעולמית את 8 הנקודות של “תכנית פאהד”, שעיקר תכליתה לקעקע את תהליך־השלום הנוכחי במזרח התיכון.

אין צורך להסביר לכנסת, שלא ייתכן אי־שיתוף אסטרטגי, בהשתתפות צד אחד בלבד ולכן החליטה ממשלת ישראל לדחות בשלב זה את ביקורו של שר־הביטחון בארצות־הברית. ככל שיחסי אי־השיתוף יתהדקו, תעיין הממשלה באפשרות לבקש משגריר־ישראל בוושינגטון, שהגיע השבוע לחופשת־מולדת – להשהות את שובו לארצות־הברית.

כנסת נכבדה, במקרה או לא במקרה, בדיוק היום מגיע לארצות־הברית חוסיין מלך ירדן, וניתן לצפות שבמסגרת אי־השיתוף האסטרטגי עם ישראל, תציע ממשלת ארצות־הברית לירדן לרכוש כמות לא־מבוטלת של טילי “הוק” ומטוסי “פ־5”, בתקווה שלפחות חלק מהם יועבר לעיראק.

ישנם גם כמה סימנים מעודדים של נטייה גוברת והולכת באדמיניסטראציה החדשה להכשיר את אש“ף כשותף פוטנציאלי למשא ומתן. הצהרותיהם של שני נשיאים לשעבר בזכות הכרה באש”ף מצביעות על כך שרעיון אי־השיתוף האסטרטגי עם ישראל הִכּה שורשים עמוקים בממסד הפוליטי האמריקני.

ועוד היד נטויה.