לוגו
חדשות חיוביות ו/או משעשעות
פרק:
מיקום ביצירה:
0%
X
F
U

בימים קשים אלה, כאשר כל מהדורת חדשות וכל כותרת בעיתון משרות עלינו לא מעט עצב וקדרות, טוב למצוא מפלט בחדשות החיוביות ו/או המשעשעות, שמגיעות אלינו חדשים לבקרים מארצות שמעבר לים.

*

הנה, למשל, סיפור ברמטכ“ל שקורא “לנהל מאבק מכריע נגד דעות פאציפיסטיות הרוֹוחות בקרב הנוער”. והרמטכ”ל הוא לא אחר מאשר ראש המטה הכללי של צבא ברית־המועצות, המארשאל ניקולאי אוגארקוב.

מה שרק חסר לי באותה ידיעה שהביאה השבוע סוכנות “רויטר” (בצַטטה פסוקים מן החוברת “תמיד נכונים להגן על המולדת”), זה שהמארשאל הסובייטי יאשים בהפצת הדעות הפאציפיסטיות בקרב הנוער את המאפיה השמאלנית בארצו.

*

או אם תרצו בדוּגמה אחרת – “הפאשלה הספרותית” של “גברת הברזל” הבריטית, הלוא היא ראש ממשלת בריטניה, מרגרט תאצ’ר.

בבוֹאה להמחיש בבית־הנבחרים הבריטי את נחישוּת דעתה בשאלות התקציב ואת החלטתה שלא “להתפתות” ולא לקצץ מסים היא אומרת: “יוליסס, כפי שאתם זוכרים לא נשמע לקולותיהן של בתולות הים והשיט את ספינתו אל חוף מבטחים”.

מה פלא שאחד מצירי הפרלמנט הבריטי – איש אופוזיציה, כמובן – קם להביע את הזדעזעותו העמוקה ממה שכינה “הבוּרות הבלתי נסלחת של ראש הממשלה בספרות הקלאסית”, שהרי כולנו יודעים שלא זו בלבד שיוליסס לא הגיע לחוף מבטחים, אלא אף איבד את ספינתו על כל אנשיה.

האם יכולים אתם להעלות בדעתכם תקרית דומה בכנסת שלנו?

*

ואחרון אחרון להיום, התיאור המלבּב על הפגישה המחודשת של ליז טיילור – ליז־אלישבע היקרה שלנו – וריצ’רד ברטון, בנשף החגיגי לכבוד יום הולדתהּ החמישים.

כלום יש משהו מרטיט יותר ומחמם יותר את הלב בימים אלה של שׂנאה־משתוללת מסיפור אהבתם של השניים?

אם רק נחזיק להם אצבעות ואם רק יצליח ריצ’רד ברטון להתגרש מאשתו האחרונה, אולי אף תחזור ותתחתן ליז בפעם השלישית עם בעלה הששי לשעבר, אחר שזה עתה נפרדה מבעלה השביעי?

ותהיה השמחה במעוננו.