1. |
בפתח הספר |
7 |
2. |
המזור והפשר |
9 |
|
המלה הגואלת |
11 |
|
המספר כמתווך בין שני עולמות |
13 |
|
משמעות החיים לאחר השואה |
15 |
|
לחזור ולהיות שבט עתיק |
17 |
|
נבחרים או מקוללים |
18 |
|
שיקום המוסר תנאי לחיים תקינים |
19 |
|
טקס המחילה |
20 |
|
הוויתור על הציפיה לנס |
22 |
|
ספר הזיכרון מגמד את הספרות היפה |
24 |
|
העד הנאמן |
26 |
|
הדגם הביאליקאי |
27 |
|
החוויה המיסטית |
29 |
|
הציור ופגמיו |
29 |
|
סיכום: מ"בגובה הקר" עד "מכוות האור" |
33 |
|
הערות |
34 |
3. |
אל מעבר לטראגי |
37 |
|
תם סיפור-המעשה, כי באה עת השתיקה |
38 |
|
דגם המחנה הסגור |
41 |
|
אין להימלט מן המחנה הסגור |
44 |
|
תבנית השיא המוחמץ |
46 |
|
הכמיהה לגאולה |
47 |
|
ההנמקה הגורלית |
48 |
|
העד השואל שאלות |
48 |
|
המבנה והחלשת הגורם הסיבתי |
50 |
|
אי-מוגדרות הסיפור |
51 |
|
ללא הקשר תרבותי |
53 |
|
החיים השטוחים, המטושטשים |
54 |
|
ניכור ופשיעה |
55 |
|
המלחמה השחיתה את הנפש |
56 |
|
האמונות הן תעתוע |
58 |
|
הגיבור-המספר: נער תוהה |
60 |
|
הסגנון האימפרסיוניסטי |
60 |
|
הערות |
63 |
4. |
סימון גבולות האימה |
65 |
|
אימה מסוגננת |
65 |
|
פואטיקה |
67 |
|
ההזרה |
69 |
|
ההפלאה |
70 |
|
הסרתה או ערעורה של מסגרת-מארגנת ראשית |
71 |
|
ערעור ההקשר הסיבתי |
73 |
|
הסרת ההקשר הסמלי |
74 |
|
הניגודיות כעיקרון מארגן |
74 |
|
ביטול האופוזיציות |
76 |
|
הקיטוב בדמויות הגיבורים ובמרקם הסיפורי |
78 |
|
לדובב את מרווחי השתיקה: פערים וקשרים |
79 |
|
פערים קבועים ופערים זמניים |
80 |
|
הפער הזמני ורגשי האשם |
81 |
|
פערים ודמויות |
82 |
|
הפער הקבוע |
83 |
|
הקישוריות הרופפת |
84 |
|
הפסביות וביטול האחריות האישית |
86 |
|
הגורל מפריד ומחבר: עמימות ופסיביות |
88 |
|
הערות |
92 |
5. |
שעון החול |
95 |
|
כישלונו של ניסיון ההימלטות מן הגורל היהודי |
97 |
|
חיים הפזורים על-פני יבשות |
98 |
|
ההתחברות אל השורשים הכרותים |
101 |
|
האהבה מסתיימת במוות |
102 |
|
מותו של בן-האלמוות |
104 |
|
דגם שעון החול בגורלה של קבוצה |
106 |
|
אבדן עולם האצילות |
109 |
|
שבט עתיק מתפורר |
110 |
|
משל עיר הנופש באדנהיים |
111 |
|
כל שהיה לא ישוב עוד |
114 |
|
הערות |
117 |
6. |
במסע גדול |
119 |
|
נודדים נרדפים במסע |
119 |
|
המסע לגילוי הזהות היהודית |
122 |
|
המסע כעלייה לרגל |
125 |
|
המסע למירוק עוונות |
126 |
|
הכמיהה הרליגיוזית |
128 |
|
ההכרה בחטא |
129 |
|
הנוף הסמלי |
131 |
|
הוידוי והחסד |
131 |
|
המסע כמסה |
132 |
|
הערות |
135 |
7. |
מכוות האור |
137 |
|
התנכרות הקולטים לנקלטים |
138 |
|
מבנה הרומן |
141 |
|
האנטי-קליימקס כעיקרון מבני |
143 |
|
הערות |
149 |
8. |
בית על בלימה |
150 |
|
אנטומיה של אימה |
150 |
|
הגרעין הנסתר חולה |
151 |
|
מוטב כל אומה ולשון רק לא יהודי |
152 |
|
הראינו לעולם מהי חירות |
153 |
|
לא איבדנו את צלם האדם |
153 |
|
אין להטיל דופי בעם הנבחר |
154 |
|
אתם נמשכים אל האפלה כחרקים |
156 |
|
ברצונם או על כורחם -- יגיעו |
157 |
|
הערות |
159 |
|
|
|
|
אינדקס היצירות |
|
|
ביבליוגרפיה |
|
|
|
|