הקדמה |
|
1 |
פרק ראשון |
הדרמה של חנוך לוין ומקומה בתרבות הישראלית |
3 |
|
גלגוליו של חנוך לוין במרחב הישראלי: פרובלמטיקת ההתקבלות |
|
|
הדרמה הלוינית בין האוניברסלי ללוקלי |
|
|
הדרמה הלוינית ומושג הגלות |
|
|
מרחב, מקום וטריטוריה |
|
|
המרחב בספרות ובתאטרון |
|
|
המרחב והמקום בדרמה הלוינית |
|
|
הדרמה המערבית המודרנית והדרמה הישראלית ויחסן אל המקום |
|
|
המשחק כמפתח לקריאה בדרמה הלוינית ולהתבוננות במרחב המעוצב על ידה |
|
|
הקורפוס הלויני וסיווגו |
|
|
על הספר |
|
פרק שני |
מרחב וטריטוריאליות בדרמה הלוינית: על הבית ועל חסרונו |
43 |
|
הטריטוריאליות כבסיס להבניית המרחב |
|
|
הבית והאישה שבתוכו |
|
|
בניית הבית ופירוקו: מפתן יציב ומפתן גמיש |
|
|
מן הבית לאמבטיה: הצבת המערך הפנימי ופירוקו |
|
פרק שלישי |
האדם הלויני כאדם טריטוריאלי: בעלי בית, בני בית וחסרי בית |
71 |
|
הטריטוריה והגוף |
|
|
הטריטוריה והמשחק |
|
|
הטריטוריה והסטטוס הסוציו-אקונומי |
|
פרק רביעי |
אין 'שם' בלי 'כאן': המשחק במרחב כמשחק עלילה |
92 |
|
תמונת העולם של האדם הלויני |
|
|
בנייתם ופירוקם של המֶטה-נרטיבים של המקום |
|
פרק חמישי |
הגלובוס הארוטי: המשחק במרחב כמשחק שמות |
117 |
|
הגאוגרפיה כמטפורה |
|
|
כאן אסיה, שם חו"ל/העולם |
|
|
גאוגרפיה ארוטית וארוטיקה גאוגרפית |
|
|
אתגר הארץ האחרת |
|
|
פירוק הגלובוס השכונתי |
|
|
ממצוקת מקום למצוקת קיום |
|
פרק שישי |
תל-אביב, תחנה מרכזית |
152 |
|
חנוך לוין כמחזאי תל-אביבי: ההקשר הביוגרפי |
|
|
תל-אביב כעיר דו-מרחבית: ההקשר ההיסטורי |
|
|
תל-אביב של חנוך לוין: ההקשר הגאוגרפי |
|
|
תל-אביב כעיר-עולם: שדה התעופה, תחנת האוטובוסים, חוף הים |
|
|
תל-אביב כעיר-שכונה: הבית, הרחוב ומוסדותיו, המכלול העירוני |
|
|
תל-אביב כעיירה יהודית מזרח אירופית: הנהר, עגלות המתים, המזוודות |
|
|
תל-אביב, תחנה סופית: מקום קטן וחסר מוצא |
|
פרק שביעי |
מ'כאן' ל'שם' -- המסע לעולם שמעבר לשכונה |
184 |
|
תבנית הפעולה של המסע ומימושה בדרמה הלוינית |
|
|
המחזה האירופי כמחזה מסע ('יאקיש ופופצ'ה' ו'אשכבה') |
|
|
הדרך והעולם שהיא מעצבת |
|
|
היציאה למסע והשיבה ממנו: המניע והלקח |
|
|
במדבר ובים: המסע במחזה המיתי ('הזונה הגדולה מבבל' ו'הילד החולם') |
|
|
מסע של הורה וילד בכרונוטופ אקלקטי |
|
|
'הזונה
הגדולה מבבל' |
|
|
'הילד
חולם' |
|
|
'ההולכים בחושך' כמשחק ב'מסע' |
|
פרק שמיני |
פוליטיקה, ארוטיקה ופואטיקה |
219 |
רשימת מקורות |
|
229 |
מפתח השמות והעניינים |
|
248 |