ברוך קורצווייל (1907־1972)

Baruch Kurzweil


ברוך קורצווייל.
    ביאליק וטשרניחובסקי
: מחקרים בשירתם / ברוך קורצווייל -- מהדורה שניה ומורחבת --  (ירושלים ותל אביב : הוצאת שוקן, תשכ"ד 1963)
    [3], 301, XV עמ'.

תוכן העניינים:

  • מבוא: המשותף לשירי ביאליק וטשרניחובסקי (עמ' iii ־ xv)
     
  • חלק א': ח. נ. ביאליק
    • על שני יסודות נפשיים ביצירתו של ביאליק  (עמ' 3־22)
    • הערות ל'מגילת האש' (עמ' 23־51)
      המגילה בקשר עם שאר כתבי ביאליק (עמ' 23־32)
      הניגוד בין היעוד לבין האירוס (עמ' 32־44)
      הפתרון הפאראדוכסאלי (עמ' 44־51)
    • שירת הטבע לביאליק בסימן גלגולי היחס: אני-עולם (עמ' 52־89)
    • למשמעות המושגים 'גאולה' ו'צדק' בשירי ביאליק (עמ' 90־98)
    • על מוטיב השיבה והמוות בשירה הפרסונאלית (עמ' 99־147)
    • 'הציץ ומת' לביאליק - כחתימה לשירת היחיד (עמ' 148־172)
    • תנודות בעיצוב הדיוקן העצמי בשירי ביאליק (עמ' 173־187)
     
  • חלק ב': ש. טשרניחובסקי 
    • הרקע האידילי בשירי טשרניחובסקי (עמ' 191־196)
    • על ארבעה שירי טשרניחובסקי  (עמ' 197־230)
      א. הבלדות 'בעין דור', 'על הרי גלבוע' (עמ' 197־200)
      ב. '
      Nocturno' דוגמה לשירי טבע של טשרניחובסקי (עמ' 200־207)
      ג. האדם אינו אלא ... (עמ' 207־218)
      ד. על הדם (כליל סוניטות) (עמ' 218־230)
    • דמות המלך שאול בשירת טשרניחובסקי  (עמ' 231־245)
    • חרות האדם בשירי טשרניחובסקי (עמ' 246־268)
    • לבעית בקורת התרבות בשירי טשרניחובסקי  (עמ' 269־275)
    • על שני מוטיבים ראשיים ב'עמא דדהבא' (עמ' 276־301)

  • ביבליוגרפיה (עמ' 302־303)
     

לראש הדף

 

 

ספרי המחבר

 

על יצירתו

 

קישורים

 

 

לראש הדף