שמואל יוסף עגנון (1888־1970)

Shmuel Yosef Agnon


ברוך קורצווייל.
    מסות על סיפורי ש"י עגנון
  / ברוך קורצווייל. -- ירושלים ותל אביב : שוקן, תשכ"ג 1962 [הדפסה שניה, תשכ"ו 1966]
    354 עמ'.

    מחזור מסות שעיצב תפיסתם של רבים באשר לתוכנה ולמשמעותה של יצירת עגנון. התמודדות רבת־כוח של מבקר עם אישיות ספרותית גדולה.

תוכן העניינים:

  • מבוא (עמ' 5־8)
  • פרק ראשון: האפיקה העגנונית כשלב חדש בתולדות הסיפור העברי (עמ' 9־17)
  •  פרק שני: "הכנסת כלה", מפנה בתפיסת הסיפור החברתי העברי (עמ' 18־25)
  • פרק שלישי: הערות ל"והיה העקוב למישור" (עמ' 26־37)
  • פרק רביעי: בעיית הדורות בסיפורי עגנון (עמ' 38־49)
  • פרק חמישי: אורח נטה ללון (עמ' 50־68)
  • פרק שישי: אלו ואלו (עמ' 69־73)
  • פרק שביעי: הקדמה ל"ספר המעשים" (עמ' 74־85)
  • פרק שמיני: ניתוח הסיפור "פת שלימה" כדוגמה לפיענוח סיפורי "ספר המעשים" (עמ' 86־94)
  • פרק תשיעי: תמול שלשום <הערכה כללית>  (עמ' 95־103)
  • פרק עשירי: על בלק, הכלב הדימוני (עמ' 104־115)
  • פרק אחד-עשר: שבועת אמונים (עמ' 116־122)
  • פרק שנים-עשר: האדונית והרוכל (עמ' 123־129)
  • פרק שלושה-עשר: הקוטביות בסיפורי עגנון (עמ' 130־135)
  • פרק ארבעה-עשר: הערות לסיפור "קשרי קשרים" (עמ' 136־140)
  • פרק חמישה-עשר: הערות ל"עידו ועינם" (עמ' 141־160)
  • פרק ששה-עשר: עד הנה (עמ' 161־174)
  • פרק שבעה-עשר: דור ללא מלבושים וללא ספרים <על "עם כניסת היום" -- "עד הנה"> (עמ' 175־187)
  • פרק שמונה-עשר: על נושא היציאה בשילובו עם נושא השיבה בסיפורי עגנון (עמ' 188־229)
  • פרק תשעה-עשר: האפיקן במאבק עם הזמן בתקופה פגומה <הערות ל"פי שנים"> (עמ'  230־268)
  • פרק עשרים: חוויית יום הכיפורים בכתבי עגנון (עמ' 269־282)
  • פרק עשרים ואחד: בחיפוש אחרי האחדות האבודה (עמ' 283־291)
  • פרק עשרים ושניים: היופי הנשגב של היהדות אצל עגנון (עמ' 292־300)
  • פרק עשרים ושלושה: ירושלים בסיפורי עגנון (עמ' 301־310)
  • פרק עשרים וארבעה: האש והעצים <סיכום-ביניים אפי אחרי העקידה> (עמ' 311־327)
  • פרק עשרים וחמישה: היסוד הדתי בכתבי עגנון (עמ' 328־352)
  • התוכן (עמ' 353־354)

לראש הדף

 

 

ספרי המחבר

 

על יצירתו

 

קישורים

 

 

לראש הדף