א. 🔗
לַמּוֹדִיעִין
הַכֹּל יָדוּעַ
הַכֹּל
חָזוּי וּמְצֻלָּם
גַם שְׁבִיל נָחָשׁ עֲלֵי צוּר
וָאֳנִיָּה בְּלֵב הַיָּם
וְגַם
אִבְחַת הַסִּילוֹנִים
בִּנְתִיב הָעֲגוּרִים
וְדֶרֶךְ הַפְּגָזִים
כְּמַסְלוּלֵי דְּבוֹרִים.
מְשַׁעֲמֵם
לְהִתְקַדֵּם אֶל מְחוֹזוֹת
צְפוּיִים־מֵרֹאשׁ וּמַצְהִיבִים
יוֹתֵר מֵאֵשֶׁת־חֵיק זְקֵנָה.
גַּם הָאוֹיְבִים,
כְּמוֹ לְהַכְעִיס,
כֻּלָּם מֵתִים וְאִי־אֶפְשָׁר
לַחְקֹר אֶת הַמֵּתִים,
אֶפְשָׁר רַק
לַהֲרֹג בַּדֶּרֶךְ אֶת הַזְּמָן
בְּעֶפְרוֹנוֹת חַדִּים עַל
נְיָרוֹת שְׁקוּפִים.
ב. 🔗
לַמּוֹדִיעִין
הַכֹּל יָדוּעַ, עַל כֵּן הִנּוֹ
כָּל כָּךְ אָדִישׁ,
עַל כֵּן מַפְלִיא מְאֹד מַדּוּעַ –
בְּלִי אַף רֶמֶז בַּתִּכְנוּן –
הֵקִיא אִישׁ מוֹדִיעִין שָׁנוּן
לְפֶתַע עַל הַכְּבִיש. –
רַק מִשּׁוּם
שֶׁהַגְּבָרִים
בְּצַד הָאוֹטוֹ
הַמּוּזָר
הָיוּ שְׂרוּפִים עַד
בְּלִי הַכֵּר, הֲלָנוּ אוֹ
לַצָּר?