— — ∪ — — — ∪— — — ∪ — // — — ∪— — — ∪ — — — ∪ —
רֹאשִׁי מְקוֹר דִּמְעָה, וְעֵינַי שָׁאֲבוּ // מֵימָיו1, עֲלֵי דוֹדִים לְדָמִי אָרְבוּ2,
פָּנוּ3 וּמָחוּ אֶת אֲהָבַי4 מֵעֲלֵי // לִבָּם, וְאֵיבָתִי5 בְּלִבָּם יִכְתְּבוּ,
נַפְשִׁי בְיַד רֵעִים, אֱמוּנִים יִקְבְּצוּ // עַל יָד6, וְלִבּוֹתָם תְּאוּנִים7 יִדְּבוּ8
הֵם אִזְּרוּ זִיקוֹת9 בְּמוֹרָשַׁי בְּעֵת // נָסְעָם, לְשׁוֹנוֹתָם בְּרֹאשִׁי נִצְּבוּ10.
נַדְתֶּם — וְהֵאִירוּ קְוֻצּוֹתַי כְּאֵשׁ, // קִרְבוּ, וְאִם לֹא יֶחְשְׁכוּ כִּי תִקְרְבוּ11.
-
מימיו – של המקור. ראשי מקור דמעה ועיני שאבו מימיו ־ על פי ירמיה ח כג: מי יתן ראשי מים ועיני מקור דמעה. ↩
-
לדמי ארבו – על פי משלי א יח: לדמם יארבו. ↩
-
פנו – הלכו. ↩
-
אהבי־ אהבתם אלי. ↩
-
ואיבתי – ושנאה אלי. ↩
-
אמונים יקבצו על יד – קמצנים באהבה. על פי משלי יג יא: וקובץ על יד ירבה. ↩
-
תאונים – יחזקאל כד יב. ↩
-
ולבותם תאונים ידבו – נדיבים בשנאה. תאונים – און, חטא. ↩
-
אזרו זיקות ־ על פי ישעיה נ יא: מאזרי זיקות. ↩
-
הם הציתו ניצוצות אש בלוחות לבי בעת שנסעו ולשונות האש של הניצוצות נצבו בראשי, כלומר: הלבינו שערותי. לשונותם בראשי נצבו – השוה לעיל לו 8: יגוני זקונים העלו על לבבי אש יקודים לשונותם מאירות בשערותי; בן קהלת קלח: הלבנים כבר פשו בראשו כגחלים באש בערו; בן קהלת קנד: כמו פחם אשר קדחה ברבו אש יקודות. ↩
-
כאשר נדדתם והתרחקתם הלבינו שערותי כאש, אבל נשבע אני כי ישחירו כאשר תקרבו. ↩