רקע
חוה שפירא
קבץ ציורים - הקדמה

מוקדש לאמי

* * *

ספרותנו חסרה את השתתפותה של החצי השני מהאנושות: זו של המין החלש.

בהכנסי עתה אל חוג זר תקותי היותר עזה היא שתעוררנה רבות מבנות מיני ללכת בעקבותי. כל עוד לא תקחנה אלו חלק בה תהיה ספרותנו מדולדלת ומחוסרה גַוָן ידוע.

בכל פעם שאנו מתפעלות ומשתוממות על כשרונו הגדול של “מפליא לעשות”, של “חודר לב אשה” הננו מרגישות יחד עם זה כי יד זרה נגעה בנו. אנו יש לנו עולמנו, צערנו וגעגוענו אנו, ולפחות בתאור אלה זה צריכות אנו לקחת חלק.

יודעת אני שעוד טרם הגעתי למלוי הדרישות שאני בעצמי מציגה להיוצר או יוצרת. קובץ ציורים זה הוא רק נסיון, התחלת התגלות רוחה של בת המין, האנוס להפקיד את הטפול “בעצבו ומשושו שברו מאוויו” בידי אחרים.

יודעת אני ומכירה גם את החתחתים והמעצורים המונחים בכונה, בצדיה ושלא בכונה על דרך הספרות, בכלל, ומכירה אני את דלותה וקטנותה של ספרותנו בפרט. אולם גם כל ערמומיותם של צרי־הלב שבה לא תעצר כח להרחיקני ממקומי.

ההשתלמות האומנותית זו היא שאיפתי וקץ מטרתי.

ובשלחי עתה את “קובץ ציורי” לאור מלאה אני בטחון, כי יקבלוהו כנסיון של מעיזה לצעוד על שדה חדש.

קאנד. פיִל. חוה שפירא.

(אם כל חי).


מהו פרויקט בן־יהודה?

פרויקט בן־יהודה הוא מיזם התנדבותי היוצר מהדורות אלקטרוניות של נכסי הספרות העברית. הפרויקט, שהוקם ב־1999, מנגיש לציבור – חינם וללא פרסומות – יצירות שעליהן פקעו הזכויות זה כבר, או שעבורן ניתנה רשות פרסום, ובונה ספרייה דיגיטלית של יצירה עברית לסוגיה: פרוזה, שירה, מאמרים ומסות, מְשלים, זכרונות ומכתבים, עיון, תרגום, ומילונים.

אוהבים את פרויקט בן־יהודה?

אנחנו זקוקים לכם. אנו מתחייבים שאתר הפרויקט לעולם יישאר חופשי בשימוש ונקי מפרסומות.

עם זאת, יש לנו הוצאות פיתוח, ניהול ואירוח בשרתים, ולכן זקוקים לתמיכתך, אם מתאפשר לך.

תגיות
חדש!
עזרו לנו לחשוף יצירות לקוראים נוספים באמצעות תיוג!