חג קנין הציבור שמח לכולם!


שנה טובה לכולם.

כזכור, השנה האזרחית החדשה היא החג החביב על פרויקט בן-יהודה.  מדוע?  משום שבכל אחד בינואר, פוקעות זכויות היוצרים של מי שנפטרו לפני 70 עד 71 שנה קודם לכן.

בשנה שעברה, כתבתי ש"כאן בארץ, משום מה, עובר החג הזה בלי אזכור, ולו הקטן ביותר […] להעשרת נחלת הכלל ביצירות נוספות."  אני שמח לראות שידידינו מארגון קריאייטיב קומונס ישראל יערכו ביום רביעי הקרוב, חמישה בינואר, באוניברסיטת חיפה, אירוע לציון יום נחלת הכלל (שם אחר לקנין הציבור), בין השעות 19:00-22:00.  האירוע יכלול תיאורי מיזמים שונים שעוסקים בקנין הציבור, בהם ויקיפדיה וכן פרויקט בן-יהודה, כשכל נציג מדבר לא יותר מעשר דקות, ואחר כך מסיבה עם כיבוד קל.

אנו בפרויקט בן-יהודה מציינים את חג קנין הציבור השנה עם העלאת חלק ניכר מכתבי זאב ז'בוטינסקי העבריים, שהודות למלאכתם של מתנדבינו, מוגשים לציבור החל מחצות, ממש עם פקוע הזכויות.

חג שמח מפרויקט בן-יהודה!


3 תגובות על “חג קנין הציבור שמח לכולם!”

  1. לצוות הפרויקט המבורך, זהו אכן תאריך חשוב ביותר.
    לדעתי עליכם ליזום פניה לעורך המוסף לספרות של "הארץ" מר ציפר ולעורך מוסף הספרים של "הארץ". כתובתיהם מופיעות באתר העיתון תחת הכותרת "כתובות של בעלי תפקידים בעיתון". במידה שלא תצליחו למוצאן אשמח לעזור.
    אני סבור בכלל שכדאי מאוד להעלות את רמת המודעות לקיומו של המפעל הכביר שלכם גם בשאר כלי התקשורת. אתם תופתעו לגלות קהל גדול של מתעניינים , קוראים ומתנדבים.
    אשמח לקבל תגובתכם
    בברכה ובהערכה רבה
    חנן זוסמן

  2. בהחלט חג שמח ומשמח!

    סיבה מצוינת לחגוג את התאריך הזה..

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *