מבוא: |
האמירה והאלם: יסודות מעשה אמנות ביצירתה של רות
אלמוג |
7 |
חלק ראשון: |
דיוקן האמנית המתבגרת |
23 |
|
הקדמה |
25 |
פרק א. |
חסדי הלילה של מרגריטה: חניכה הולכת ומתמשכת של אמנית |
27 |
פרק ב. |
את הזר והאויב: דו"ח על חסימה - המפגש עם העצמי ועם
העולם |
61 |
פרק ג. |
"חמש פגישות" ו"שלומית: סוס שותה שחור,
חבצלת ואור זורם" -
בעקבות האמנים המורדים |
75 |
|
|
|
|
|
חלק שני: |
האמנות ועולם הפוסט-שואה |
99 |
|
הקדמה |
101 |
פרק ד. |
בארץ גזרה: בעקבות סיפור אהבה שנקטע |
108 |
פרק ה. |
האגם הפנימי: חבלי לידה של היופי הנורא |
117 |
|
|
|
חלק שלישי: |
דטרמיניזם וחופש בעולם האידיאולוגיות |
135 |
|
הקדמה |
137 |
פרק ו. |
מוות בגשם: מול חומות ההיבדלות |
144 |
פרק ז. |
שורשי אוויר: השיגעון והחוכמה של הסיפור שהודח |
159 |
|
|
|
חלק רביעי: |
תיקון אמנותי: האמן הצעיר בחיפוש גאולה |
183 |
|
הקדמה |
185 |
פרק ח. |
תיקון אמנותי: הגולה בארץ הגאולה |
190 |
פרק ט. |
"מעיל קטון": כישלון הגאולה בגיהנום
החיים |
194 |
|
|
|
אחרית דבר |
מעין סיום |
201 |
|
מראי מקום והערות |
204 |