על אודות


שלום, וברוכים הבאים ליומן הרשת של פרויקט בן-יהודה!

מטרת הפרויקט היא להביא אל הציבור את כלל היצירה העברית — שירה, מחזות, סיפורת, דרמה, הגות, עיון ותרגום – בפורמט דיגיטלי, בר חיפוש, מנוקד (לפי המקור, אם הוא מנוקד) ונוח לקריאה. כל היצירות המפורסמות באתר הפרויקט (אלא אם צוין אחרת) הן קניין הציבור, וזכויות היוצרים שלהן פגו — ולכן מותר לנו (ולכם) להשתמש בהן. אנו מפיקים ומגישים את החומר לציבור, והציבור קורא, לומד, מלמד, מתרגם, מלחין, מעבד, להנאת כולנו, והתרבות העברית העכשווית יוצאת נשכרת.

יוצרים רבים ומגוונים הכירה הספרות העברית, החל מתקופת התחדשות השפה ועד היום. אבל את הסופרים, המשוררים וההוגים שכתבו לפני מאה שנים ויותר — מי מכיר, מי יודע? פנינים רבות נכתבו ונשכחו, ומלבד ביאליק וכמה נוספים, קשה מאוד למצוא כתבים אלה בחנויות הספרים, ולעתים אפילו בספריות. לכן מבקש פרויקט בן-יהודה לתת מקום של כבוד ליצירות וליוצרים בשפה העברית.

לעיון במאגר היצירות, לחצו כאן. אם אתם נהנים מהמאגר ורוצים לעזור לנו במלאכה, אתם מוזמנים להתנדב ולתרום מזמנכם להרחבתו ושיפורו. פרטים נוספים אפשר למצוא כאן.

מטרת יומן הרשת היא להביא טעימות מכלל היצירות המפורסמות באתר, המלצות של עורכים ומתנדבים, ועדכונים שונים על הנעשה והמתחדש בפרויקט.

כולנו יכולים להפיק הנאה, לימוד, ותועלת מציטוטים וטעימות מן היצירות שבמאגר הפרויקט, שהן האוצר המוזנח שלנו. אם קראתם יצירה שאהבתם, ואתם מעוניינים שנפרסם אותה, אתם מוזמנים לכתוב אלינו ולפרט את שם היצירה והמחבר, ולהוסיף כמה מלים משלכם — מה אהבתם, מה מענין אתכם ביצירה, וכו'.

2 תגובות על “על אודות”

  1. שאלה: האם יש אסמכתא לקרוא את שם המאמר של ביאליק "גילוי וכיסוי בלשון" ולא גָלוי וכָסוי בלשון

  2. שלום מר ליפשיץ,

    הטסקט ממנו הקלדנו הופיע כך, ולא כפי שכתבת עם ניקוד. עם זאת, תוכל להפנות את השאלה הזו למר שמואל אבנרי, מנהל עזבון ביאליק, בבית ביאליק בתל אביב.

    בברכה,
    צוות הפרויקט.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *