רקע
אפרים א. ליסיצקי
הקדמה - ל"כוכבים נופלים"

עתים בלילה, בעתות־לילות קבועות בשנה, מטיאורים מנסרים בחלל עולם, סוטים ממסלולם ומכוונים אורח־ניסורם לעומת הארץ. עם שהם מתפלחים ומתפלשים לתוך אזור־האווירה המקיף את כדור־האדמה מתלקחים הם מעוצם התחככותם באוויר, מזדהרים, כחרג של זיקוקים־די־נור מתנתז ומתרשף במרומים, מתברקים בנהרה שגיאה שיש בה מעין בבואת האור שבראו הקדוש־ברוך־הוא ביום ראשון ועמד וגנזו, שופעת פליאי זהרורים ובהרורים פתוכים ומעורבים זה בזה ומתגוונים זה מזה בבנות־גוונים עדינות שהפרשן זו מזו משהו שלא ניתן להיתפס בראות־עין אלא אם כן מתלווית לה ראות־נפש. ואולם התלקחותם עדי רגע: בטרם יגיעו לארץ יתאכלו וידעכו.

“כוכבים נופלים” קראו שמותם עלי אדמות.

כוכבים נופלים אלו רגעית הזדהרותם: התעיף עינך בהם – ואינם! ואולם רגעיות זו נצחיות מכווצה ומכונסת בתוכה. מתמצה וּמִתַּמְצֵת בה זהרם הגנוז באטימותם ההיולית, ועם שהוא מתברק – מרהיב עין ומצודד נפש הוא בהוד זהירותו ובהדר בהירותו ובקסם צבעוניותו ויתרון לו מזוהר הכוכבים הקבועים ועומדים לעד ולעולמי עולמים.


מהו פרויקט בן־יהודה?

פרויקט בן־יהודה הוא מיזם התנדבותי היוצר מהדורות אלקטרוניות של נכסי הספרות העברית. הפרויקט, שהוקם ב־1999, מנגיש לציבור – חינם וללא פרסומות – יצירות שעליהן פקעו הזכויות זה כבר, או שעבורן ניתנה רשות פרסום, ובונה ספרייה דיגיטלית של יצירה עברית לסוגיה: פרוזה, שירה, מאמרים ומסות, מְשלים, זכרונות ומכתבים, עיון, תרגום, ומילונים.

אוהבים את פרויקט בן־יהודה?

אנחנו זקוקים לכם. אנו מתחייבים שאתר הפרויקט לעולם יישאר חופשי בשימוש ונקי מפרסומות.

עם זאת, יש לנו הוצאות פיתוח, ניהול ואירוח בשרתים, ולכן זקוקים לתמיכתך, אם מתאפשר לך.

תגיות
חדש!
עזרו לנו לחשוף יצירות לקוראים נוספים באמצעות תיוג!