רקע
האנונימוס (פייטן)
[ מהללי אֶבֶן מָאֲסוּ הַבּוֹנִים]
mנחלת הכלל [?]
tשירה
פרטי מהדורת מקור: האקדמיה הלאומית הישראלית למדעים; תשל"ד 1974

רלה


                מהללי אֶבֶן מָאֲסוּ הַבּוֹנִים

                הָיְתָה לְרֹאשׁ פִּינִּים1

                וַאֲיַסְּדָהּ כְּמִלְּפָנִים

                בְּסַפִּירִים אֲבָנִים2, 3

5               כְּנַמְתִּי בְּעִינְיָנִים

                בִּדְבָרִים נֶאֱמָנִים

                לְהָבִיא בִּרְנָנִים 4

                שִׁשָּׁה מִינִים

                תַּחַת שִׁשָּׁה מִינִים5



  1. בקורקבן… וקרסוליים: סימני הטהרה בעוף (השווה משנת חולין ג:ו; ושם במקום ביצה – זפק).  ↩

  2. לעמוסי מעיים: כינוי לכנסת־ישראל, על־פי יש' מו:ג.  ↩

  3. כמו הוגים וכו‘: העוסקים בתורה (תה' יט:ט). והשימוש במלת ’כמו' מוזרה, ואולי הוא שיבוש.  ↩

  4. חמשה דמים: על־פי נידה ב:ו: ‘חמשה דמים טמאים באשה’ וכו'.  ↩

  5. וזה… נדמים: השווה המשנה שם: ‘האדום והשחור וכקרן כרכום וכמימי אדמה וכמזוג’ וכו'.  ↩

המלצות קוראים
תגיות