רקע
שלום רוזנפלד
אז מי כאן המשוגע?

זה היה אירוע תקשורתי ממדרגה ראשונה. “ה”אירוע. כמעט “הפנינג”. קדאפי בכבודו ובעצמו – זה שיצאו לו מוניטין של משוגע מס' 1 של העולם – הסכים להופיע בכל שלוש רשתות הטלוויזיה הלאומיות של ארצות־הברית, בשידור חי מחוף אל חוף.

בכירי השדרים האמריקנים נבחרו לדובב את שליט לוב על בעיות השעה – והקולונל, במדיו הירוקים המסורתיים, לא הכזיב. האנגלית שבפיו אמנם לא היתה כאנגלית של בוגרי הארווארד, אך הדברים עצמם היו בהירים, בוטים וחד־משמעיים.

והרי קטע אפייני מן הדו־שיח בין השדרים האמריקנים לבין הקולונל קדאפי:

השדרים: קולונל, לאמריקה הגיעו ידיעות מוסמכות שאתה שלחת חוליית־מחסלים לארצות־הברית כדי להתנקש בחיי הנשיא רייגן ובכירים אחרים בממשלו.

קדאפי: הנשיא שלכם, רייגן, הוא מניאק, פאראנואידי, מטורף והגיעה העת שתזרקו אותו לכלבים.

השדרים: קולונל, לא מכבר נתפרסמה ידיעה שאתה עשוי להצטרף לברית־וארשה?

קדאפי: אמריקה היא מדינה מושחתת, מנוּונת וריאקציונית. אתם מדכאים את הכושים, מנצלים את העולם כולו ומהווים איום מתמיד על שלום־העולם.

השדרים: קולונל, השמועה אומרת שאתה משמש מכשיר בידי הסובייטים כדי לסייע להם להשתלט על אפריקה…

קדאפי: יבוא יום והמהפכה תטאטא אתכם מכדור־הארץ. החברה שלכם רקובה, הדמוקרטיה שלכם אינה אלא כסות לעריצות־אֵילי־הממון־והנשק. הממשל שלכם מבולבל, אווילי, מושחת ואתם כולכם – כולל הטלוויזיות שלכם – אידיוטים, אימבצילים, מפגרים ומטומטמים.

*

אז מי כאן בעצם המשוגע?


מהו פרויקט בן־יהודה?

פרויקט בן־יהודה הוא מיזם התנדבותי היוצר מהדורות אלקטרוניות של נכסי הספרות העברית. הפרויקט, שהוקם ב־1999, מנגיש לציבור – חינם וללא פרסומות – יצירות שעליהן פקעו הזכויות זה כבר, או שעבורן ניתנה רשות פרסום, ובונה ספרייה דיגיטלית של יצירה עברית לסוגיה: פרוזה, שירה, מאמרים ומסות, מְשלים, זכרונות ומכתבים, עיון, תרגום, ומילונים.

אוהבים את פרויקט בן־יהודה?

אנחנו זקוקים לכם. אנו מתחייבים שאתר הפרויקט לעולם יישאר חופשי בשימוש ונקי מפרסומות.

עם זאת, יש לנו הוצאות פיתוח, ניהול ואירוח בשרתים, ולכן זקוקים לתמיכתך, אם מתאפשר לך.

תגיות
חדש!
עזרו לנו לחשוף יצירות לקוראים נוספים באמצעות תיוג!