רקע
שלום רוזנפלד
חדשות מעבר לים

מרוב עיסוק קרתני בנושאים מקומיים, אנו שוכחים שקיים גם מה שקרוי “עולם גדול” ובמרכזו עומדת מעצמת־על, הלא היא מנהיגת העמים החָפשיים, ידידתנו ובעלת־בריתנו ארצות־הברית של אמריקה, שגם היא שקועה ביוֵן־של־צרות מעל הראש.

כדי שלא נתנתק יתר על המידה מן המתרחש מעבר לים, ליקטנו כמה ידיעות אקטואליות, חלקן מפרסומים אמריקניים גלויים, חלקן מפרסומים סמויים, שמדור זה הצליח לשים עליהם ידו, והרינו מביאים לקט זה לידיעת הקוראים.

● נשיא ארצות־הברית רונאלד רייגן נפגש עם קבוצה של אנשי עסקים שקבלו לפניו על המשבר הכלכלי העמוק הפוקד עכשיו את ארצות־הברית. הם הצביעו לפני הנשיא על העלייה התלולה בחוסר־העבודה (8.8 אחוזים מכוח־העבודה, בפברואר) ועל הירידה המסוכנת במדד דאו ג’ונס בבורסה.

רונאלד רייגן הבטיח שממשלתו תנקוט כל האמצעים הדרושים לעצור את האבטלה, האינפלאציה וההידרדרות בעסקים.

כצעד ראשון – כך גילה – שלח אזהרה דחופה לישראל לבל תתקיף את לבנון.

● עם התפטרותו של הסינאטור האריסון ויליאמס מן הסינאט בעקבות הסתבכותו בחקירת־השוחד והשלמונים לשייחים סעודים מדומים (אבסק"ם), נשמעת עתה בסינאט ובציבור ביקורת על שיטות־הפעולה הנלוזות של ה“אף.בי.אי.”

ראש ה“אף.בי.אי.” ויליאם ובסטר השיב למבקריו, כי הסוכנות שלו יחד עם ה“סי.אי.איי.” עושים את כל ההכנות – בתחום האיסוף והמנע – לקדם פני התקפת צה"ל בדרום־לבנון.

● לרגל המבוכה והדאגה שנשתררה בדעת הקהל האמריקנית, אחרי שלוחם־גרילה שבוי מאל־סאלוואדור, אורלנדו חוזה טרדנצ’ילס אספינוזה, חזר בו מעדות קודמת, שלפיה כאילו מצויים חיילים קובנים במחנה־השמאל באל־סאלוואדור ושכאילו לוחמי הגרילה עוברים אימוניהם באתיופיה ובקובה – מינה הממשל האמריקני ועדת־חקירה פדראלית לבדיקת מדיניות ארצות־הברית במרכז אפריקה.

הוועדה נתבקשה לבחון במיוחד, כיצד תשפיע התקפה ישראלית בדרום־לבנון על מלחמת־האזרחים באל־סאלוואדור.

● העיתון רב־היוּקרה “מידל איסט פוליסי רֶוויו” מוסר, כי בפנטגון הוכנה תכנית מיוחדת למקרה של התערבות סובייטית באירן, אחר מותו של האיאתאללה חומייני.

אחד הסעיפים המרכזיים בתכנית זו הוא פנייה לברית־המועצות לפעולה משותפת לסיכול התקפת צה"ל בדרום־לבנון.

● שגריר ארה"ב בתאילנד נקרא בדחיפות לוושינגטון להתייעצות במצב בקמפוצ’יה.

כפי שנודע, קיבל השגריר הוראות־חירום לפעול אצל כמה שגרירויות באסיה, למניעת פלישת צה"ל ללבנון.

ועוד היד נטויה. 

מהו פרויקט בן־יהודה?

פרויקט בן־יהודה הוא מיזם התנדבותי היוצר מהדורות אלקטרוניות של נכסי הספרות העברית. הפרויקט, שהוקם ב־1999, מנגיש לציבור – חינם וללא פרסומות – יצירות שעליהן פקעו הזכויות זה כבר, או שעבורן ניתנה רשות פרסום, ובונה ספרייה דיגיטלית של יצירה עברית לסוגיה: פרוזה, שירה, מאמרים ומסות, מְשלים, זכרונות ומכתבים, עיון, תרגום, ומילונים.

אוהבים את פרויקט בן־יהודה?

אנחנו זקוקים לכם. אנו מתחייבים שאתר הפרויקט לעולם יישאר חופשי בשימוש ונקי מפרסומות.

עם זאת, יש לנו הוצאות פיתוח, ניהול ואירוח בשרתים, ולכן זקוקים לתמיכתך, אם מתאפשר לך.

אנו שמחים שאתם משתמשים באתר פרויקט בן־יהודה

עד כה העלינו למאגר 47759 יצירות מאת 2657 יוצרים, בעברית ובתרגום מ־30 שפות. העלינו גם 20142 ערכים מילוניים. רוב מוחלט של העבודה נעשה בהתנדבות, אולם אנו צריכים לממן שירותי אירוח ואחסון, פיתוח תוכנה, אפיון ממשק משתמש, ועיצוב גרפי.

בזכות תרומות מהציבור הוספנו לאחרונה אפשרות ליצירת מקראות הניתנות לשיתוף עם חברים או תלמידים, ממשק API לגישה ממוכנת לאתר, ואנו עובדים על פיתוחים רבים נוספים, כגון הוספת כתבי עת עבריים, לרבות עכשוויים.

נשמח אם תעזרו לנו להמשיך לשרת אתכם!

רוב מוחלט של העבודה נעשה בהתנדבות, אולם אנו צריכים לממן שירותי אירוח ואחסון, פיתוח תוכנה, אפיון ממשק משתמש, ועיצוב גרפי. נשמח אם תעזרו לנו להמשיך לשרת אתכם!