רקע
מרגו פארן
מה אני רוצה שיקרה 

מרגו מבטן 20 מה אני רוצה שיקרה (2).jpg
מַרְגּוֹ,  הַבִּלְתִּי־קְרוּאָה, גּוּאָשׁ  30x20

אני רוצה לקרוא את הספר The Feudal Kingdom of England, הספר שיש לו כריכה ירקרקה, אבל מכרתי אותו בחנות ‘יד־שניה’ בירושלים. לספר הזה יש ציור של מפת אנגליה, על עטיפת הכריכה.

מכרתי אותו לפני שהספקתי לקרוא בו, והוא עמד על מדפי הרבה זמן, והבאתי אותו לירושלים למכירה, שהרי קניתי אותו בירושלים, ברחוב בן־יהודה. הזמנתי אותו ברגליים כושלות. עליתי במדרגות רבות אל חנות אפלולית ומכובדת מאוד, שנמצאת בקומה שניה.

עברתי עם הספר הזה דירות, ורציתי לקרוא בו בספריות, אבל תמיד נרדמתי. ואז עשיתי מיון בין ספרי, שאת רובם לא קראתי בגלל התרדמות האלה.

באתי לירושלים עם הספר. שוטטתי ברחובות עד שרגלי כבר רעדו בחיפושים אחרי החנויות שמצאתי, ואחר־כך היו נעלמות לי. ראיתי אותן קודם, ואמרתי לעצמי, שבדרך חזרה אכנס.

ירדתי את הירידה מרחוב יפו לרחוב שלומציון המלכה על־יד החנות של המיסיונרים, ששמו בחלון הראוה שלהם את ספרי ה’ברית החדשה' מכורכים בכריכות חומות ושחורות עם סימניות וקצות דפים מוזהבים, שמושכים את העין ואת היד, שרוצה לגעת ביופי הזה, ושאחר־כך היה מי שזרק לשם אבן, ונפץ את החלון הזה. 

אז אחרי הירידה לשם, וכמעט שהגעתי למקום, שאומרים עליו, ששם התאכסן תיאודור הרצל, שם בממילא, ואיכשהו הצלחתי לסובב את עצמי ולחזור על עקבותי, פניתי ימינה, וחציתי את הכביש.

והנה עיני צדו את ערמות הספרים של ‘יד־שנייה’, עמדו מחוץ לחנות אחת ברחוב קטן, בפינת רחוב יפו שבירושלים. נכנסתי לחנות, החלפתי עם המוכרת כמה מילים, והיא אמרה לי, שהצמיד שאני עונדת, צמיד הענברים, שהיה לי, יפה מאוד, ואם אני מוכנה למכור אותו. אז מכרתי, והצעתי גם את הספר הירקרק, שהלך איתי בדרכים; 

The Feudal Kingdom of England. היא קנתה אותו בסכום קטן. בצד עמד מאיר שלו והסתכל, ומאחוריו עמדו הילדים, וגם הם הסתכלו ושאלו אותו שאלות.

ואני מנסה לדמיין לעצמי, מה היה קורה, אילו הספר היה ממשיך להיות בחברתי. כנראה, שלא הייתי קוראת בו, אבל הייתי, אולי, מציירת ממנו.

אז למה אני לא הייתי קוראת? כי אני נרדמת. אז למה ואיפה הספרים והגברים ההם שמאחורי התרדמות?


דצמבר ‏2005


מרגו מבטן 21 מה אני רוצה שיקרה (2).jpg
מַרְגּוֹ,  מַפַּת אַנְגְלִיָה, קוֹלָאז' 43X31  

מהו פרויקט בן־יהודה?

פרויקט בן־יהודה הוא מיזם התנדבותי היוצר מהדורות אלקטרוניות של נכסי הספרות העברית. הפרויקט, שהוקם ב־1999, מנגיש לציבור – חינם וללא פרסומות – יצירות שעליהן פקעו הזכויות זה כבר, או שעבורן ניתנה רשות פרסום, ובונה ספרייה דיגיטלית של יצירה עברית לסוגיה: פרוזה, שירה, מאמרים ומסות, מְשלים, זכרונות ומכתבים, עיון, תרגום, ומילונים.

אוהבים את פרויקט בן־יהודה?

אנחנו זקוקים לכם. אנו מתחייבים שאתר הפרויקט לעולם יישאר חופשי בשימוש ונקי מפרסומות.

עם זאת, יש לנו הוצאות פיתוח, ניהול ואירוח בשרתים, ולכן זקוקים לתמיכתך, אם מתאפשר לך.

תגיות
חדש!
עזרו לנו לחשוף יצירות לקוראים נוספים באמצעות תיוג!

אנו שמחים שאתם משתמשים באתר פרויקט בן־יהודה

עד כה העלינו למאגר 48169 יצירות מאת 2683 יוצרים, בעברית ובתרגום מ־30 שפות. העלינו גם 20558 ערכים מילוניים. רוב מוחלט של העבודה נעשה בהתנדבות, אולם אנו צריכים לממן שירותי אירוח ואחסון, פיתוח תוכנה, אפיון ממשק משתמש, ועיצוב גרפי.

בזכות תרומות מהציבור הוספנו לאחרונה אפשרות ליצירת מקראות הניתנות לשיתוף עם חברים או תלמידים, ממשק API לגישה ממוכנת לאתר, ואנו עובדים על פיתוחים רבים נוספים, כגון הוספת כתבי עת עבריים, לרבות עכשוויים.

נשמח אם תעזרו לנו להמשיך לשרת אתכם!

רוב מוחלט של העבודה נעשה בהתנדבות, אולם אנו צריכים לממן שירותי אירוח ואחסון, פיתוח תוכנה, אפיון ממשק משתמש, ועיצוב גרפי. נשמח אם תעזרו לנו להמשיך לשרת אתכם!