רקע
יהודה רוזנטל

לזכר

אחי וגיסתי האהובים ברוך יצחק וצפורה רוזנטאל

הספר הניתן בזה לפני הקורא הריהו קובץ מחקרים, מקורות וביקורות של דברי מדע שפירסמתי בבימות שונות בעשרות השנים האחרונות. מחקרים אלה נכתבו בפרקי־זמן שונים וכיון שבקצתן של הבעיות שאני דן בהן חלו במשך הזמן שינויים וניתוספו בהן חידושים רבים, השתדלתי עד מה שאפשר לעדכן ולתקן את דברי כדי שיעמוד הקורא על מה שנתחדש בבית מדרשה של תורה. באו בספר גם כמה מחקרים ומקורות שחלק מהם כבר ראו אור קודם לכן ובינתים השלמתים והם מתפרסמים כעת בשלימותם. כמה מן המקורות וגם מחקר אחד רואים אור בקובץ זה בפעם הראשונה.

חובה נעימה היא לי להביע רגשי תודה עמוקים לכל אלה שעודדו ועוררו אותי להציל את מחקרי מן השכחה, באשר הם גנוזים בבימות מוצנעות שלא הגיעו אלא לחוגי קוראים מצומצמים. ראשית כל עלי להעלות את זכרונם של שנים מידידי שהלכו לעולמם והם דניאל פרסקי והרב ד“ר שלמה גולדמן זכרונם לברכה שהיו הראשונים לזרז אותי לאסוף בקובץ אחד את מחקרי המפוזרים. ויבדלו לחיים ארוכים ידידי ד”ר יצחק ריבקינד ופרופיסור מרדכי קוסובר שעמדו לימיני בעצותיהם הטובות.

תודה כפולה ומכופלת למוסדות ויחידים שסייעוני בהוצאת הספר, והם: קרן לוציוס נ. ליטאואר ונשיאה מר הארי סטאר; הקרן לזכר אלכסנדר קאהוט, נשיאה פרופיסור צבי וולפסון ומזכירה פרופיסור שלום שפיגל; המדרשה ללימודי היהדות בשיקאגו ונשיאה ד"ר דוד ויינשטיין; ההסתדרות העברית של שיקאגו ונשיאה לשעבר מר שאול פרוחובניק ומר בנימין הארריס.

כן מכיר טובה אני להנהלות הספריות הבאות: ספרית הפאלאטינה בפארמה, הספריה הלאומית בפאריז, הספריה הממלכתית במינכן, ספרית האויניברסיטה בהאמבורג, ספרית המוזיאון הבריטי בלונדון, ספרית בודלאינה באוכספורד, הספריה הממלכתית בווינה וספרית בית המדרש לרבנים בניו־יורק, על שירותם האדיב במשלוח תצלומים של כ"י ועל רשיונם לפרסמם בקובץ זה.

וחן חן למר אברהם אור על טרחתו המרובה והמסורה בקריאת ההגהה ובעריכת המפתח. ואף יבורך על השפורים המרובים בסגנון. ותודה עמוקה מיוחדת למר ראובן מס, המו"ל, על המסירות והאדיבות שגילה לי בהדפסתו של ספרי זה.

יעמדו כולם על הברכה.

המחבר


מהו פרויקט בן־יהודה?

פרויקט בן־יהודה הוא מיזם התנדבותי היוצר מהדורות אלקטרוניות של נכסי הספרות העברית. הפרויקט, שהוקם ב־1999, מנגיש לציבור – חינם וללא פרסומות – יצירות שעליהן פקעו הזכויות זה כבר, או שעבורן ניתנה רשות פרסום, ובונה ספרייה דיגיטלית של יצירה עברית לסוגיה: פרוזה, שירה, מאמרים ומסות, מְשלים, זכרונות ומכתבים, עיון, תרגום, ומילונים.

אוהבים את פרויקט בן־יהודה?

אנחנו זקוקים לכם. אנו מתחייבים שאתר הפרויקט לעולם יישאר חופשי בשימוש ונקי מפרסומות.

עם זאת, יש לנו הוצאות פיתוח, ניהול ואירוח בשרתים, ולכן זקוקים לתמיכתך, אם מתאפשר לך.

תגיות
חדש!
עזרו לנו לחשוף יצירות לקוראים נוספים באמצעות תיוג!

אנו שמחים שאתם משתמשים באתר פרויקט בן־יהודה

עד כה העלינו למאגר 48148 יצירות מאת 2674 יוצרים, בעברית ובתרגום מ־30 שפות. העלינו גם 20558 ערכים מילוניים. רוב מוחלט של העבודה נעשה בהתנדבות, אולם אנו צריכים לממן שירותי אירוח ואחסון, פיתוח תוכנה, אפיון ממשק משתמש, ועיצוב גרפי.

בזכות תרומות מהציבור הוספנו לאחרונה אפשרות ליצירת מקראות הניתנות לשיתוף עם חברים או תלמידים, ממשק API לגישה ממוכנת לאתר, ואנו עובדים על פיתוחים רבים נוספים, כגון הוספת כתבי עת עבריים, לרבות עכשוויים.

נשמח אם תעזרו לנו להמשיך לשרת אתכם!

רוב מוחלט של העבודה נעשה בהתנדבות, אולם אנו צריכים לממן שירותי אירוח ואחסון, פיתוח תוכנה, אפיון ממשק משתמש, ועיצוב גרפי. נשמח אם תעזרו לנו להמשיך לשרת אתכם!