רקע
מיכאל דודזון
בוקר טוב אלץ היימר: פתח דבר

בספרו “בוקר טוב אלץ היימר” מתאר אמנון שמוש, מחבר הרומן הנפלא “מישל עזרא ספרא ובניו”, את נפתולי המסע שנכפה עליו ועל אשתו חנה מיום שאובחנה לפני כשבע שנים כחולה במחלת האלצהיימר. בגילוי לב, באומץ וברגישות רבה הוא מספר על ההתמודדות עם המחלה שהולכת ומשתלטת על כל חלקה טובה, על האתגר שבטיפול היומיומי ועל החיים תוך ציפייה להידרדרות האורבת בפתח.

מחלת האלצהיימר היא מחלה קשה ומייסרת לחולה ולבני משפחתו. אנו, צוות המרכז הרפואי לחולי אלצהיימר, היחיד מסוגו בארץ הנותן שירות וטיפול למאות חולים, מכירים מקרוב את מורכבות המחלה ואת המחיר הכבד שהיא תובעת.

אנו פועלים ללא לאות לקידום המודעות למחלה, להרחבת המחקר והידע ולהפחתת הפחד והרתיעה שהיא מעוררת בציבור. לסיפורו האישי של מר שמוש, האנושי והרגיש כל כך, יש כוח עצום להשפיע על משפחות המתמודדות עם חולה אלצהיימר, להראות כי קיימות דרכים רבות לשמר את מצבו של החולה בטרם התדרדר ולשפר את איכות חייו, ולהראות כי למחלה יש ירידות ועליות וביניהן פרקי זמן ארוכים שבהם יש עדיין מקום לאופטימיות.

“בוקר טוב אלץ היימר” אינו ספר העוסק רק באובדן. בכבוד, בהומור עדין ובאהבה אין קץ מראה אמנון שמוש כי החיים אינם מסתיימים עם הופעת מחלת האלצהיימר, ויותר מכך – גם האדם החולה אינו נעלם. זיכרונותיה של חנה אמנם הולכים ומתפוגגים, אך כשהוא חולק איתה את הזיכרונות היפים והטובים מחייהם המשותפים, שניהם יכולים עדיין ליהנות מהם ביחד. “שליח השטן פגע בהבנה, בסקרנות, אך לא ברגשות ובנשמה,” כותב אמנון שמוש. “חנה עדיין שומרת את מקומי בחייה ומקומה בחיי ומראה את אהבתה הגדולה.”

וזהו ניצחונם הגדול של אמנון שמוש ואשתו חנה על “מר אלץ היימר” היכולת להאיר את החשכה שהולכת וסוגרת עליה בכוחה של האהבה.


ניתאי אליאש פרופ' מיכאל דוידזון

מנכ“ל יו”ר המרכז


מהו פרויקט בן־יהודה?

פרויקט בן־יהודה הוא מיזם התנדבותי היוצר מהדורות אלקטרוניות של נכסי הספרות העברית. הפרויקט, שהוקם ב־1999, מנגיש לציבור – חינם וללא פרסומות – יצירות שעליהן פקעו הזכויות זה כבר, או שעבורן ניתנה רשות פרסום, ובונה ספרייה דיגיטלית של יצירה עברית לסוגיה: פרוזה, שירה, מאמרים ומסות, מְשלים, זכרונות ומכתבים, עיון, תרגום, ומילונים.

אוהבים את פרויקט בן־יהודה?

אנחנו זקוקים לכם. אנו מתחייבים שאתר הפרויקט לעולם יישאר חופשי בשימוש ונקי מפרסומות.

עם זאת, יש לנו הוצאות פיתוח, ניהול ואירוח בשרתים, ולכן זקוקים לתמיכתך, אם מתאפשר לך.

תגיות
חדש!
עזרו לנו לחשוף יצירות לקוראים נוספים באמצעות תיוג!

אנו שמחים שאתם משתמשים באתר פרויקט בן־יהודה

עד כה העלינו למאגר 48235 יצירות מאת 2692 יוצרים, בעברית ובתרגום מ־30 שפות. העלינו גם 20637 ערכים מילוניים. רוב מוחלט של העבודה נעשה בהתנדבות, אולם אנו צריכים לממן שירותי אירוח ואחסון, פיתוח תוכנה, אפיון ממשק משתמש, ועיצוב גרפי.

בזכות תרומות מהציבור הוספנו לאחרונה אפשרות ליצירת מקראות הניתנות לשיתוף עם חברים או תלמידים, ממשק API לגישה ממוכנת לאתר, ואנו עובדים על פיתוחים רבים נוספים, כגון הוספת כתבי עת עבריים, לרבות עכשוויים.

נשמח אם תעזרו לנו להמשיך לשרת אתכם!

רוב מוחלט של העבודה נעשה בהתנדבות, אולם אנו צריכים לממן שירותי אירוח ואחסון, פיתוח תוכנה, אפיון ממשק משתמש, ועיצוב גרפי. נשמח אם תעזרו לנו להמשיך לשרת אתכם!