רקע
יצחק דמיאל
"המלכות הממשית"...

הלא נזכור והלא נכיר, למי הניב הצוהל הזה המתרפק על גזע של “כובשים ואדונים”, ולמי זו הבשורה החדשה ש“מן ההר” על בואו של האדם החדש, העליון:

"…חפשיים מכל מעצור חברתי, תמימים במצפונם, מצפון של חיה מיער… חוזרים ממסע איום של הרג, שריפה, אונס ועינויים כמפלצות מתרוננות ברוח של שחץ והנאה, כאילו לא חטאו אלא בתעלול כל שהוא, מעשה נערות – –

…עדר של חיות טרף. בהירות שער, גזע של כובשים ואדונים אשר אירגון צבאי להם והכוח לארגן, מדבירים באכזריות תחת כפותיהם הנוראות אוכלוסיה העולה אולי במספרם עליהם לאין ערוך… עדר זה יסד את המדינה. נגוז החלום שביקש להתחיל את המדינה בחוזה. מה לחוזים ולו, לאיש היודע לצוות, לאיש שהוא אדון מעצם טבעו והמופיע על הבמה כולו אומר אלימות במעשיו ובהליכותיו –

…רואה אני לפני עיני אפשרות נפלאה כולה בחנה ובתפארתה… צ’זארה בורז’יה! כאפיפיור… האם אתם מבינים אותי?"

לא! אני איני מבין. מוחי אני אינו מכלכל זאת! כי אני מזרעו של אברהם העברי. כי אני הורתי ולידתי משלשלת דורות־אדם שבקרבם מתהלך קול־הדברים שמן ההר האחר, ובדמם יקוד החזון והערגון האחר.

אולם מה שברור לי מאוד הוא זה, שבין ההגיגים האלה ובין הזוועה של “תא הזכוכית” המועמד לעינינו בבית המשפט בירושלים, יש קשר והוא תוכיי, פנים־פנימי – קשר הרוח האחת!

היא הרוח שמתמיד היתה ושתמיד תהיה על גוי ואדם בהמליכם עליהם מהכרה ומרצון ובפיוט ובטכס וברון את ה“מלכות הממשית אשר מכאן”, זו המלכות שההתגלמות השלימה שלה היא “החיה הצהובה המתרוננת”.

וכאן גם תמיהה לי ושאלה:

מי הוא, איפוא, זה שהיתל בנו בתקופת השנים האחרונות וסיכל דעתם של הורים ומורים ומחנכים במחננו אנו לעמוד ולהחתים את חגי קודשנו, חגים וזמנים למשאת הבשורה על גאולת עם ואדם במלכות העליונה האחרת ולחוקת ההוויה שלה האחרת – את חגינו אלה להחתים בחותם הזה הסותר והפורם –

חגי טבע!

וחגי טבע הלא הם כוס הברכה וההילולים לאוֹני הוויטאליות החייתית השוצפת! חג־טבע הלא משמעם הוא “מועל הידים” וההימנון לפרעות בני־השחץ ביער־העד היקומי. ומה לאלה ולמועדי ישראל? מה לאלה ולנו, קרואי מועדינו לבשוּרה ולצוו ול“מקרא הקודש” אשר בהם? –

אתמהה ואתמהה – – –


מהו פרויקט בן־יהודה?

פרויקט בן־יהודה הוא מיזם התנדבותי היוצר מהדורות אלקטרוניות של נכסי הספרות העברית. הפרויקט, שהוקם ב־1999, מנגיש לציבור – חינם וללא פרסומות – יצירות שעליהן פקעו הזכויות זה כבר, או שעבורן ניתנה רשות פרסום, ובונה ספרייה דיגיטלית של יצירה עברית לסוגיה: פרוזה, שירה, מאמרים ומסות, מְשלים, זכרונות ומכתבים, עיון, תרגום, ומילונים.

אוהבים את פרויקט בן־יהודה?

אנחנו זקוקים לכם. אנו מתחייבים שאתר הפרויקט לעולם יישאר חופשי בשימוש ונקי מפרסומות.

עם זאת, יש לנו הוצאות פיתוח, ניהול ואירוח בשרתים, ולכן זקוקים לתמיכתך, אם מתאפשר לך.

תגיות
חדש!
עזרו לנו לחשוף יצירות לקוראים נוספים באמצעות תיוג!

אנו שמחים שאתם משתמשים באתר פרויקט בן־יהודה

עד כה העלינו למאגר 48104 יצירות מאת 2674 יוצרים, בעברית ובתרגום מ־30 שפות. העלינו גם 20558 ערכים מילוניים. רוב מוחלט של העבודה נעשה בהתנדבות, אולם אנו צריכים לממן שירותי אירוח ואחסון, פיתוח תוכנה, אפיון ממשק משתמש, ועיצוב גרפי.

בזכות תרומות מהציבור הוספנו לאחרונה אפשרות ליצירת מקראות הניתנות לשיתוף עם חברים או תלמידים, ממשק API לגישה ממוכנת לאתר, ואנו עובדים על פיתוחים רבים נוספים, כגון הוספת כתבי עת עבריים, לרבות עכשוויים.

נשמח אם תעזרו לנו להמשיך לשרת אתכם!

רוב מוחלט של העבודה נעשה בהתנדבות, אולם אנו צריכים לממן שירותי אירוח ואחסון, פיתוח תוכנה, אפיון ממשק משתמש, ועיצוב גרפי. נשמח אם תעזרו לנו להמשיך לשרת אתכם!