*, ש"נ, מ"ר הַגָּשׁוֹת,— שה"פ מן הִגִּישׁ: כל היום כשר לקריאת המגילה וכו' לשחיטה לתנופה להגשה לקמיצה ולהקטרה (מגי' ב ה). יש טעונות הגשה ואינן טעונות תנופה וכו' מנחת כהנים מנחת כהן משיח אין בהן הגשה מפני שאין בהן קמיצה וכל שאין בהן קמיצה אין בהן הגשה (מנח' ה ה). אלו טעונין תנופה ואין טעונין הגשה לוג שמן של מצורע ואשמו וכו' תנופה היתה במזרח והגשה במערב (שם ו). מה מנחת נדבה טעונה הגשה אף מנחת חובה טעונה הגשה (גמ' שם ס:). הבנים לא עשו אלא הגשה לבד עם השפחות אמותם אבל לא רצו להשתחוות (חזקוני, וישלח לג ה). — ומ"ר: הסמיכות והתנופות וההגשות והקמיצות וכו' נוהגין באנשים ולא בנשים (קדוש' א ח). ותנופות קודמות להגשות (מנח' ה ו). בן לוי שקיבל עליו כל עבודת לויה וכו' יציקות ובלילות תנופות והגשות (תוספתא דמאי ב ז).
הַגָּשָׁה