רקע
ישראל כהן
הקדמה

בספר זה כונסו מסות ומאמרים, שנכתבו במשך חמש עשרה שנה ונתפרסמו בבמות שונות. כאן זומנו יחד הערכות על אישים בתנועת־העבודה הישראלית ועל אישים בתנועת הפועלים העולמית, בירור המשנה הסוציאליסטית להלכה וכן מבחינת הנסיונות להגשמתה, עיונים בהתפתחותו הרוחנית והתרבותית של הישוב היהודי, הערכת המהפכה שבהקמת המדינה ושרטוט מקצת מבעיותיה החברתיות. על אף השוני בזמן הפרסום ובצורתו, הריהם חטיבה אחת ברוחם ובמגמתם. הם מותחים גשרים בין אנשי המופת של תנועתנו ובין אנשי־המופת בעולם; בין הרעיונות המניעים את גלגלי חיינו, ובין אלה המניעים את התנועה הסוציאליסטית בעולם; בין הבעיות של הישוב לפני היות המדינה ובין אלו המנסרות בחלל־עולמה של המדינה; בין החזון וההגשמה, בין המצוי והרצוי.

המחבר הניח את הדברים כנתינתם בשעתם ולא הטיל בהם אלא שינויי סגנון קלים ביותר. ואין זה אלא טבעי, שבספר כזה חוזר פה ושם רעיון אחד בחילופי גירסא ובהפרשי־נוסח, והמחבר מקווה, שהם אינם לפגם אלא מסייעים להבהיר את הנושא העיקרי.

י. כ.


מהו פרויקט בן־יהודה?

פרויקט בן־יהודה הוא מיזם התנדבותי היוצר מהדורות אלקטרוניות של נכסי הספרות העברית. הפרויקט, שהוקם ב־1999, מנגיש לציבור – חינם וללא פרסומות – יצירות שעליהן פקעו הזכויות זה כבר, או שעבורן ניתנה רשות פרסום, ובונה ספרייה דיגיטלית של יצירה עברית לסוגיה: פרוזה, שירה, מאמרים ומסות, מְשלים, זכרונות ומכתבים, עיון, תרגום, ומילונים.

אוהבים את פרויקט בן־יהודה?

אנחנו זקוקים לכם. אנו מתחייבים שאתר הפרויקט לעולם יישאר חופשי בשימוש ונקי מפרסומות.

עם זאת, יש לנו הוצאות פיתוח, ניהול ואירוח בשרתים, ולכן זקוקים לתמיכתך, אם מתאפשר לך.