רקע
שמואל הנגיד
[אשוט כהלך]
mנחלת הכלל [?]
tשירה
פרטי מהדורת מקור: מהדורת דב ירדן; ירושלים : הברו יוניון קולג’ פרס; תשכ"ו.

— — ∪— —∪ — — —∪ — —∪ — // — — ∪— —∪ — — —∪ — —∪ —

אָשׁוּט כְּהֵלֶךְ עֲלֵי גִבְעַת לְבוֹנָה1 וְאַדְ־ // בִּיק אֶת לְחָיַי אֱלֵי מִדְרַךְ הֲלִיכָיְכִי2,

אֶשְׁמַע גְּדוּפָה3, וְעַל גַּבִּי כְּמוֹ מַעֲנִית־ // חוֹרֵשׁ אֲרֻכָּה, לְמַעְנַיִךְ וְעָלָיְכִי4.

אָכֵן כְּבָר שָׁעֲרוּ5 אִישִׁים6 אֲשֶׁר אֵין בְּתוֹךְ // אֶרֶץ־אֱלֹהִים יְפֵה־פִיָּה כְמוֹתָיְכִי.

לָמָּה בְּפוּךְ תִּקְרְעִי7 עַיִן8 שְׁחֹרָה, וְעַל // מַה תִּצְבְּעִי בֶּאֱגוֹז9 אֹדֶם שְׂפָתָיְכִי10?



  1. אשוט כהלך עלי גבעת לבונה – דברי האוהב: אשוטט כנודד על גבעת הלבונה, גבעת הבשם שבו עברה האהובה. על פי שיר השירים ד ו: אלך לי אל הר המור ואל גבעת הלבונה.  ↩

  2. אלי מדרך הליכיכי – אל מקום דריכת רגליך, צעדיך.  ↩

  3. גדופה – תוכחה שמוכיחים אותי על אהבתי אותך. אשמע גדופה – השוה להלן קצח 4: הם יקראוני אויל על אהבתך. ועל גבי כמו מענית חורש ארכה – על פי תהלים קכט ג:על גבי חרשו חורשים האריכו למעניתם.  ↩

  4. ועליכי – ובגללך.  ↩

  5. שערו – ידעו והכירו.  ↩

  6. אישים – אנשים.  ↩

  7. תקרעי – תצבעי.  ↩

  8. בפוך תקרעי עין – על פי ירמיה ד ל: כי תקרעי בפוך עיניך.  ↩

  9. באגוז – בקלפה העליונה הירקה של האגוז.  ↩

  10. אדם שפתיכי – את שפתיך האדומות, הרי את יפה גם בלעדי זאת. תצבעי באגוז אדם שפתיכי ־ השוה ‘המפייט’ ספר השרשים לג'אנח, גלב: ובשפתות בעץ האגוז צבועות.  ↩

המלצות קוראים
תגיות