רקע
האנונימוס (פייטן)
[מוכפל נָם שׁוֹכֵן רוּמָה]
mנחלת הכלל [?]
tשירה
פרטי מהדורת מקור: האקדמיה הלאומית הישראלית למדעים; תשל"ד 1974

      <קדש לי כל בכור; שמ' יג:א>


 מוכפל            נָם שׁוֹכֵן רוּמָה1

                  לַגָּדוֹל2 בְּמִצְרַיְמָה

                  קַדֵּשׁ לִי בְּחָכְמָה

                  בְכוֹרֵי אֲיֻומָּה3

5                וּכְמַעֲשֵׂר מִתְּרוּמָה

                  אוֹתָם תָּרִימָה

                  וּבֶטֶן עֲרֵימָה4

                  תִּהְיֶה מֻתְרָמָה5

                  מִבְּכוֹר אָדָם עַד בְּכוֹר בְּהֵמָה6



  1. בע בעד לוזים: לכאורה כך בכ“י נ, ונראה, שאותיות ‘בע’ נשתבשו למעתיק מן התיבה שלאחריהן; ו‘בעד לוזים’ אין בידי להלום, ונראה לי, שהאות דל”ת של ‘בעד’ אינה אלא יו“ד גדולה, וצ”ל ‘בעילוזים’, רוצה לומר: בשמחות.  ↩

  2. ליודע רזים: לקב"ה.  ↩

  3. יי עשה חזיזים: זכ' י:א.  ↩

  4. מתי נחזיך: אימתי נראה אותך, רבש"ע.  ↩

  5. בכילול, בעוזיך: ביפי הדרך ובעוזך.  ↩

  6. בבית ארזיך: בבית־מקדשך (השווה מל"א ו:י, ועוד)  ↩

המלצות קוראים
תגיות