רקע
האנונימוס (פייטן)
[מטמא טהור זִימֵר בַּאֲרִישָׁה]
mנחלת הכלל [?]
tשירה
פרטי מהדורת מקור: האקדמיה הלאומית הישראלית למדעים; תשל"ד 1974

רטז


מטמא טהור   זִימֵר 1 בַּאֲרִישָׁה 2

               וְרֶנֶן הִרְחִישָׁה3

               לַנִּכְתָּר בִּקְדֻושָּׁה4

               כִּי גְאֻולָּה הֵחִישָׁה5

5              לַעֲדַת מְקֻודָּשָׁה

               חֲקוּרָה וּדְרוּשָׁה6

               וְצֹעַן7 נֶחְרָשָׁה

               וְכַיָּם נִרְגָּשָׁה8

               וּכְאֶבֶן הֻוחְרָשָׁה9

10             וְעַל שְׁמוֹ10 הֻופְרְשָׁה

               זֹאת הַפָּרָשָׁה

               לְנַחֲלָה וּמוֹרָשָׁה

9.נ הוחרשה] הרי“ש צוינה בשני קווים, ואין לדעת לשם מה 12. ומורשה] היה מורשה ונוספה וי”ו בין השיטין



  1. ולא תרטה: ולא תהיה לה רטייה, רפואה.  ↩

  2. וכהרף: מיד (השווה להלן, פזמון רפו, טור 5).  ↩

  3. תחטה: במקום ‘תחטא’.  ↩

  4. כי תשבע לבטא: וי' ה:ד.  ↩

  5. רוצה נאמניו וכו': מכאן ועד טור 4 הכול כינויים לקב"ה.  ↩

  6. ממאניו: את הממאנים לשמוע בקולו.  ↩

  7. בעיניניו: בדיבורו.  ↩

  8. להאיש עניו: למשה רבנו.  ↩

  9. בהיתמנם: במקום ‘בהתמנותם’.  ↩

  10. על עיסקי המונם: להיות דואגים לעסקי עמם.  ↩

המלצות קוראים
תגיות