רקע
שלום רוזנפלד
סימולאציה

בהשפעת הכינוס הבינלאומי ה־12 לסימולאציה ומשחקים שנערך באחרונה בחיפה (בשיתוף הטכניון ואוניוורסיטת חיפה) החליטה צמרת מפלגת העבודה לערוך ב“בית ברל” משחק לצורך ליבון מספר בעיות המעסיקות עתה את המפלגה, ובעיקר את בעיית ההנהגה.

אף כי שיטת־מחקר־ותהייה זו היא חדשה יחסית, עורר המשחק התעניינות עצומה ו“בית ברל” היה מלא עד אפס מקום.

יש בידינו למסור דו"ח ראשון מאירוע מרתק והריהו לפניכם:

“אבקש את יו”ר המפלגה להציג את עמדתו בנושא בחירת המזכ“ל”, – פתח את המשחק פרופ' שבח וייס שנתכבד בתפקיד המנחה.

ח“כ יצחק רבין, ששׂיחק את תפקידו של שמעון פרס, קם והציע לבחור ביוסי שריד כמזכ”ל.

ח“כ שמעון פרס, שמילא את תפקידו של יצחק רבין, התנגד בתוקף והציע לתפקיד זה את ח”כ אורה נמיר, שאת תפקידה מילאה במשחק ח“כ נאווה ארד. בזה אחר זה אמרו את דברם בוויכוח משה שחל, ששׂיחק את תפקידו של ז’אק אמיר והציע לבחור כמזכ”ל את ירוחם משל; יוסי שריד, שהתחזה לאליהו שפייזר ודרש את התפקיד לעצמו; אבא אבן, שמילא במשחק את תפקידו של רענן נעים והציע לבחור לתפקיד המזכ“ל את אהרון אוזן מתמ”י. החרו־החזיקו אחריהם כתריסר חברים בכירים נוספים שמילאו לסירוגין תפקידים שונים.

התוצאה היתה תוהו ובוהו כל כך נורא, שכל הנוכחים שכחו כי מדובר במשחק בלבד וראו בסימולאציה צילום נאמן של המציאות במפלגת העבודה.


מהו פרויקט בן־יהודה?

פרויקט בן־יהודה הוא מיזם התנדבותי היוצר מהדורות אלקטרוניות של נכסי הספרות העברית. הפרויקט, שהוקם ב־1999, מנגיש לציבור – חינם וללא פרסומות – יצירות שעליהן פקעו הזכויות זה כבר, או שעבורן ניתנה רשות פרסום, ובונה ספרייה דיגיטלית של יצירה עברית לסוגיה: פרוזה, שירה, מאמרים ומסות, מְשלים, זכרונות ומכתבים, עיון, תרגום, ומילונים.

אוהבים את פרויקט בן־יהודה?

אנחנו זקוקים לכם. אנו מתחייבים שאתר הפרויקט לעולם יישאר חופשי בשימוש ונקי מפרסומות.

עם זאת, יש לנו הוצאות פיתוח, ניהול ואירוח בשרתים, ולכן זקוקים לתמיכתך, אם מתאפשר לך.

תגיות
חדש!
עזרו לנו לחשוף יצירות לקוראים נוספים באמצעות תיוג!