רקע
שלום רוזנפלד
יומו של הנשיא

מובארךְ: “בלכתי לישון ובקומי בבוקר אני מזכיר את הסכמי קמפ דייוויד”

(מן העיתונות)


הנשיא חוסני מובארךְ התעורר משנתו, עייף מעט ממסעותיו האחרונים אך מרוּצה מההישגים.

כמנהגו יום־יום, פנה לאמבטיה לצחצח שיניו ולהתרחץ, ותוך שהוא לובש את חלוק־הבוקר, שפתיו ממלמלות: “קמפ דייוויד”, “קמפ דייוויד”, “קמפ דייוויד”.

זרם־המים החזק של המקלחת עיסה את גופו החסון, ובטוב עליו רוחו החל לשיר בקול רם: “קמפ דייוויד”, “קמפ דייוויד”, “קמפ דייוויד”.

בינתיים, בעוד מובארך מתבשׂם ב“אפטר־שייב” ריחני וממשיך לפזם את “קמפ דייוויד”, מכין המשרת את הקפה והכריכים לארוחת בוקר.

רחוּץ, מצוחצח ומגולח למשעי סועד הנשיא את פת־השחרית שלו ותוך שהוא מנשק לילדיו ולרעייתו הוא לוחש באוזנהּ בנעימה של חיבה: “קמפ דייוויד”, “קמפ דייוויד”.

ערימות־התיקים על השולחן, שהכינה לשכּתו, אינה מפחידה את הנשיא; במרץ ובשיטתיות הוא פותר בעיה אחר בעיה, תוך שהוא מזמזם “קמפ דייוויד”, “קמפ דייוויד”.

רק שתיים־שלוש פעמים במשך היום לא הזדמן לו, לנשיא מובארך, לשנן לעצמו את המלים “קמפ דייוויד”. פעם בעת שהסב לשיחת־נפש עם שליחו של שליט נסיכות עומן, בשנייה, פגישה עסקית עם אחד ממומחי־התעשייה הסובייטים שחזרו באחרונה לקהיר, ובשלישית, בעת ריאיון עיתונאי שקיים עמו נציגו של השבועון “מאיה”.

אבל כבר באותו ערב, בסעודה בחוג משפחתו, שאליה גם הוזמנו כמה מידידיו, בירך הנשיא את הסועדים, כשהוא מוסיף לברכה כמה מלים חמות לזכר הסכמי קמפ דייוויד.

חלפו שעתיים־שלוש באווירה נעימה ביותר, ואחר שהאורחים התפזרו, הסתגר הנשיא בחדר־עבודתו לשעה קלה כדי לגמור כמה עניינים דחופים. סמוך לחצות, כשהוא כבר לבוש פיג’אמה, מלמל הנשיא מובארך כמה פסוקים מן הקוראן, וכדרכו מדי לילה, סיים את יומו הארוך והמייגע במלים: “קמפ דייוויד”, “קמפ דייוויד”, “קמפ דייוויד”, כשהוא מציץ תוך כך בלוח־השנה הקבוע על השידה שבצד מיטתו.

עוד יום חלף.


מהו פרויקט בן־יהודה?

פרויקט בן־יהודה הוא מיזם התנדבותי היוצר מהדורות אלקטרוניות של נכסי הספרות העברית. הפרויקט, שהוקם ב־1999, מנגיש לציבור – חינם וללא פרסומות – יצירות שעליהן פקעו הזכויות זה כבר, או שעבורן ניתנה רשות פרסום, ובונה ספרייה דיגיטלית של יצירה עברית לסוגיה: פרוזה, שירה, מאמרים ומסות, מְשלים, זכרונות ומכתבים, עיון, תרגום, ומילונים.

אוהבים את פרויקט בן־יהודה?

אנחנו זקוקים לכם. אנו מתחייבים שאתר הפרויקט לעולם יישאר חופשי בשימוש ונקי מפרסומות.

עם זאת, יש לנו הוצאות פיתוח, ניהול ואירוח בשרתים, ולכן זקוקים לתמיכתך, אם מתאפשר לך.

אנו שמחים שאתם משתמשים באתר פרויקט בן־יהודה

עד כה העלינו למאגר 47810 יצירות מאת 2658 יוצרים, בעברית ובתרגום מ־30 שפות. העלינו גם 20265 ערכים מילוניים. רוב מוחלט של העבודה נעשה בהתנדבות, אולם אנו צריכים לממן שירותי אירוח ואחסון, פיתוח תוכנה, אפיון ממשק משתמש, ועיצוב גרפי.

בזכות תרומות מהציבור הוספנו לאחרונה אפשרות ליצירת מקראות הניתנות לשיתוף עם חברים או תלמידים, ממשק API לגישה ממוכנת לאתר, ואנו עובדים על פיתוחים רבים נוספים, כגון הוספת כתבי עת עבריים, לרבות עכשוויים.

נשמח אם תעזרו לנו להמשיך לשרת אתכם!

רוב מוחלט של העבודה נעשה בהתנדבות, אולם אנו צריכים לממן שירותי אירוח ואחסון, פיתוח תוכנה, אפיון ממשק משתמש, ועיצוב גרפי. נשמח אם תעזרו לנו להמשיך לשרת אתכם!