רקע
שלמה רייכנשטיין

המחנה, שהחל יוצק דפוסי חיים חדשים, שלח את ידו גם באותו השטח הנעלם, המעולף רז בראשית ומסתורין. גם פה ניסו להסיר את המחיצה, החוצצת בין שכלו של האדם לבין הכוח הנעלה והנאדר, ולהעמידו על השכל ועל ההגיון. אמנם, הזיזים בלטו ביותר, אולם המחנה, שכור־נצחון החידוש, התימר בכיבושיו.

אפס עם פעית תינוקות ראשונה; עם פרוס הנס החדש־הישן של חיים מקיצים מגיחים מהנשיה – החלו אלוהים גדולים מתדפקים על שערי המחנה.

נבוכו מחנכים ומחנכות. סחור סחור הלכו עם אלה הפעוטים: “כוח”, “רוח”, “אש” – גמגמו את תשובותיהם נטולות כוח ההוכחה, אבל את “בני הארבע” וה“חמש” אי אפשר היה להרגיע בזה; במפגיע דרשו תשובה ברורה וישרה.

כשבנו נכנס לשנתו הרביעית ובעיניו היפות הפקוחות לרווחה, המלאות על גדותיהן בינה ילדוּתית עליונה, הקיצה הנהיה הנצחית – לא יכול האב לסבול יותר את ה“תשובות” הללו, שלא רק לא הרגיעו את העינים הנוהרות, אלא הוסיפו עוד יותר לאי המנוחה – ויגל לו את אלוהים.

עתה היה הכל ברור ובהיר:

– כן, אבא, אלוהים עשה את השמים ואת הארץ, את השמש ואת הירח, את ההרים ואת האנשים ואת הבהמות, הכל הכל – קרנו עיניו היפות והנאצלות בחדות פתרון – עשה אלוהים!

ואבא גדל בעיניו ויהי שותף לרבון העולמים במעשי בראשית – –

מהו פרויקט בן־יהודה?

פרויקט בן־יהודה הוא מיזם התנדבותי היוצר מהדורות אלקטרוניות של נכסי הספרות העברית. הפרויקט, שהוקם ב־1999, מנגיש לציבור – חינם וללא פרסומות – יצירות שעליהן פקעו הזכויות זה כבר, או שעבורן ניתנה רשות פרסום, ובונה ספרייה דיגיטלית של יצירה עברית לסוגיה: פרוזה, שירה, מאמרים ומסות, מְשלים, זכרונות ומכתבים, עיון, תרגום, ומילונים.

אוהבים את פרויקט בן־יהודה?

אנחנו זקוקים לכם. אנו מתחייבים שאתר הפרויקט לעולם יישאר חופשי בשימוש ונקי מפרסומות.

עם זאת, יש לנו הוצאות פיתוח, ניהול ואירוח בשרתים, ולכן זקוקים לתמיכתך, אם מתאפשר לך.

תגיות
חדש!
עזרו לנו לחשוף יצירות לקוראים נוספים באמצעות תיוג!