רקע
יצחק מטיסיס
ג. שוב דור הפלגה?

בקשר להתפתחות הטיס שעלול להתחרות בספנות, מתנהל ויכוח בין האומות בדבר נתיבי האויר. לאמור, על חופש או גבולות בשמים. (“דבר”, גל. 5677).

עד עתה היו הגבולות ידועים: השמים שמים לד', והארץ נתן לבני אדם. פה בארץ שלנו בני־אדם התכתשו וירדו זה לחייו של זה. אולם החלוקה קיימת מדורי־דורות, – אין התערבות. האלים שותקים.

ובמידה שהתערבו, ושמו גבולות לימים, בל יעברו את החול ויכסו את פני האדמה, – ספק אם היטיבו לעשות. לולא הגבולות האלה, אפשר וטוב היה אילו כל החלאה, הזוהמה והיסורים האלה היו מתכסים אחת ולעולמים וחסל.

עתה רוצים לעבור על חוקי החלוקה ולכבוש שטחים בשמים. כזכור היתה לפנים שפה אחת בין אדם לאדם, עד שעלה על דעתם לבנות מגדל שראשו מגיע השמימה. הדבר היטב חרה לאלהים וייסר את בני האדם בדורות־הפלגה ובבלבול שפתם.

הלכו־קלחו ימים ודורות, עד אשר שבה להיות שפה אחת בין בני־אדם; למשל: בענין חמרי־גלם, מעדנים ומחצבים, חלוקת עושר העולם, השמירה במבואות האסטרטגיים שעל כדור הארץ. – עד כי חשקה נפש האדם להגביה עוף השמימה.

עתה. מי יודע מה תהיה תגובת האלים, מה בלבול ודורות־הפלגה עתידים לבוא עלינו.


מהו פרויקט בן־יהודה?

פרויקט בן־יהודה הוא מיזם התנדבותי היוצר מהדורות אלקטרוניות של נכסי הספרות העברית. הפרויקט, שהוקם ב־1999, מנגיש לציבור – חינם וללא פרסומות – יצירות שעליהן פקעו הזכויות זה כבר, או שעבורן ניתנה רשות פרסום, ובונה ספרייה דיגיטלית של יצירה עברית לסוגיה: פרוזה, שירה, מאמרים ומסות, מְשלים, זכרונות ומכתבים, עיון, תרגום, ומילונים.

אוהבים את פרויקט בן־יהודה?

אנחנו זקוקים לכם. אנו מתחייבים שאתר הפרויקט לעולם יישאר חופשי בשימוש ונקי מפרסומות.

עם זאת, יש לנו הוצאות פיתוח, ניהול ואירוח בשרתים, ולכן זקוקים לתמיכתך, אם מתאפשר לך.

תגיות
חדש!
עזרו לנו לחשוף יצירות לקוראים נוספים באמצעות תיוג!