רקע
ארנסט תומפסון סטון
אֶרנסט תומפּסון סאֶטון
צפור.png

אֶרנסט תומפסון סאֶטון, חוקר הטבע והאמן המפורסם, נולד בסקוטלנד ב-1860. בהיותו בן חמש שנים נדד עם משפחתו לקאנאדה ושם החל בחקירת חיות-הבּר ומנהגיהן, שהמשיך בה כל ימי חייו. בראשית דרכו כצייר, נתפס למקצוע צדדי, צנוע ומבדח: כשוּלִיה של אמן השׂתכּר סכומי-כסף קטנים על-ידי טישטוש אמנותי של סימני “פּנסים” אצל מתאגרפים וקרבות תיגרות-רחוב.

אחרי שסיים את לימוד הציוּר בבית-הספר לאמנות באונטאַריוֹ ובאקדמיה המלכוּתית בלונדון, הגיע לניוּ-יורק עם תשעים סאנט בכיסו וצרור מלא רעיונות. הצלחתו הראשונה הגדולה היתה ב-1890 כשפירסם את “חיות-הבּר אשר ידעתי”. אחריו באו עוד ספרים שזכוּ לפירסוּם רב, כגון “תולדותיו של דוב אפור” ו“חיות הבר בביתן”. א. סאַטוֹן הנו מייסד הסתדרות הצופים בארצות-הברית ומייסד הליגה לידיעת-היער בארץ זו.

את שנותיו האחרונות בילה במקסיקו-החדשה, במקום שהתמסר לשמירת מסורות האינדיאנים בביתו, הוא מוסד-סאַטון.


*

תודתנו נתונה לד"ר מנדלסון שהואיל לעיין בפרקי הספר ולעמוד על דיוקם המדעי.

המערכת




מהו פרויקט בן־יהודה?

פרויקט בן־יהודה הוא מיזם התנדבותי היוצר מהדורות אלקטרוניות של נכסי הספרות העברית. הפרויקט, שהוקם ב־1999, מנגיש לציבור – חינם וללא פרסומות – יצירות שעליהן פקעו הזכויות זה כבר, או שעבורן ניתנה רשות פרסום, ובונה ספרייה דיגיטלית של יצירה עברית לסוגיה: פרוזה, שירה, מאמרים ומסות, מְשלים, זכרונות ומכתבים, עיון, תרגום, ומילונים.

אוהבים את פרויקט בן־יהודה?

אנחנו זקוקים לכם. אנו מתחייבים שאתר הפרויקט לעולם יישאר חופשי בשימוש ונקי מפרסומות.

עם זאת, יש לנו הוצאות פיתוח, ניהול ואירוח בשרתים, ולכן זקוקים לתמיכתך, אם מתאפשר לך.