רקע
זאב ז'בוטינסקי
למר ש. קפלנסקי

 

לונדון 10/10/1922    🔗

מר קפלנסקי היקר,

זמן קצר אחרי בואי לאמריקה בנובמבר 1921, נפוצו שמועות, כי הסתדרות “פועלי-ציון” באמריקה קיבלה מברק או מכתב שיצא מאדוני, הקורא להסתדרות זאת למחות בפומבי על השתתפותי במשלחת קרן-היסוד.

מכיון שאדוני היה לעת ההיא חבר מועצת המנהלים של קרן-היסוד – הגוף שמטעמו נשלחה המשלחת לאמריקה – מקווה אני, כי יכיר בזכותי לחקור אם שמועה זאת נכונה. מובן מאליו, כי אין זה חשוב עם ההתערבות המיוחסת לו לבשה צורה של מכתב או של מברק או כל צורה אחרת; מה שלדעתי רצוי להבהיר הוא, אם אכן היתה התערבות כזאת בצורה כלשהי…

מכיון שיש בדעתי לפרסם בקרוב הודעה בדבר המשא-ומתן שלי עם מר סלאבינסקי1, מחובתי להודיעו, כי אין אני רואה מכתבי זה כחשאי מאיזו בחינה שהיא או כטעון תשובה חשאית.

בכבוד גמור

ז.ז’בוטינסקי


  1. שר–החוץ בממשלת–פטלורה באוקראינה. עם סלאבינסקי חתם ז'בוטינסקי הסכם על הקמת הגנה יהודית מזוינת נגד פרעות בימי התוהו–ובוהו של מלחמת–האזרחים ברוסיה.  ↩

מהו פרויקט בן־יהודה?

פרויקט בן־יהודה הוא מיזם התנדבותי היוצר מהדורות אלקטרוניות של נכסי הספרות העברית. הפרויקט, שהוקם ב־1999, מנגיש לציבור – חינם וללא פרסומות – יצירות שעליהן פקעו הזכויות זה כבר, או שעבורן ניתנה רשות פרסום, ובונה ספרייה דיגיטלית של יצירה עברית לסוגיה: פרוזה, שירה, מאמרים ומסות, מְשלים, זכרונות ומכתבים, עיון, תרגום, ומילונים.

אוהבים את פרויקט בן־יהודה?

אנחנו זקוקים לכם. אנו מתחייבים שאתר הפרויקט לעולם יישאר חופשי בשימוש ונקי מפרסומות.

עם זאת, יש לנו הוצאות פיתוח, ניהול ואירוח בשרתים, ולכן זקוקים לתמיכתך, אם מתאפשר לך.

תגיות
חדש!
עזרו לנו לחשוף יצירות לקוראים נוספים באמצעות תיוג!