רקע
זאב ז'בוטינסקי
לוועד המרכזי של ברית הצה"ר הא"י, ת"א

 

פאריס 12/4/1928    🔗

אדונים נכבדים,

הנה הצעתנו (עוד בלתי מתוקנת מצדה הלשוני) לתזכיר, שישמש בתור יסוד לתעמולתנו נגד ה“פרלמנט הערבי”. אנא להתבונן בה ולשלוח לנו, בהקדם האפשרי, את הערותיכם.

משלחת של חברינו (ליכטהיים, סוֹסקין, קלינוֹב) היתה אצל מר מוֹצקין בברלין ודרשה ממנו, שייקרא הוועד הפועל הגדול לדון על השאלה הזאת וגם על שאלת ה“הלוואה” ע“י חבר־העמים. מוצקין ענה שהוא מסכים בעיקר, אם שקשה לאסוף את הוועד לפני יולי (האמריקאים לא יבואו לפני הקוֹנוועֶנשן שלהם). היות ונדמה לנו, שענין ה”פרלמנט" קצת נדחה לרגלי סכסוכים בין הערבים עצמם, הננו חושבים, כי הדיחוי איננו מסוכן כל־כך; אבל בינתיים החלטנו להמשיך את תעמולתנו נגד סכנת ה“הפרלמנט”, קודם כל, על־ידי מכתב־חוזר לכל חברי הוועד־הפועל ויתר הציונים החשובים. מה שנוגע לאסיפות־מחאה, החלטנו להמתין קצת. אבל נחוץ שיוגש התזכיר הזה (בצורתו המתוקנת) גם לאכסקוטיבה וגם לוועד הלאומי, באופן רשמי ובשם מפלגתנו.

שלום וברכה

ז. ז’בוטינסקי


אני כותב בחפזון – מחר אני יוצא ללונדון, ושם אנסה לטפל בעניני “תוצרת הארץ” ו“זכותנו”.



מהו פרויקט בן־יהודה?

פרויקט בן־יהודה הוא מיזם התנדבותי היוצר מהדורות אלקטרוניות של נכסי הספרות העברית. הפרויקט, שהוקם ב־1999, מנגיש לציבור – חינם וללא פרסומות – יצירות שעליהן פקעו הזכויות זה כבר, או שעבורן ניתנה רשות פרסום, ובונה ספרייה דיגיטלית של יצירה עברית לסוגיה: פרוזה, שירה, מאמרים ומסות, מְשלים, זכרונות ומכתבים, עיון, תרגום, ומילונים.

אוהבים את פרויקט בן־יהודה?

אנחנו זקוקים לכם. אנו מתחייבים שאתר הפרויקט לעולם יישאר חופשי בשימוש ונקי מפרסומות.

עם זאת, יש לנו הוצאות פיתוח, ניהול ואירוח בשרתים, ולכן זקוקים לתמיכתך, אם מתאפשר לך.

תגיות
חדש!
עזרו לנו לחשוף יצירות לקוראים נוספים באמצעות תיוג!