רקע
מידד שיף
מכתבים למערכת

שרותי העיריה

רצוני להסב את תשומת לב הציבור והמוסדות המתאימים לבעיה חיונית.

אני גר בקומת קרקע, ובלילות הייתי שומע דברים מענינים, והנה באה העיריה והציבה על יד ביתי פנס רחוב, וכבר אין אני שומע כלום ורק השכן ממול הוא שומע הכל. זה לא מוסרי. ושהעיריה תתפטר

שמעון אליהו בוֹק

תל-אביב

פרשת שמות

ראיתי בעתון הרשמי כי בחודש אחד גנבו שמונה אנשים את שמי המקורי שהמצאתי בעצמי, אורן. אני חושב שזאת חוצפה ואין אני מבין איך מרשה המשטרה דברים כאלה. כעת אם אחתום על המכתב יטענו כל החזירים האלה כי הם שחיברו את היצירה, ולכן אני מבכר להישאר

בעילום שם

תל-אביב

התחבורה הציבורית

כקוראת קבועה של עתונכם החשוב אני חושבת שלא יהיה סדר בארץ הזאת עד שיהרגו את כל החצופים שיושבים באוטובוסים. הנהגים. צריך להרוג אותם ולאבד אותם ולהשמיד אותם ולשרוף אותם ואחר כל לדון אותם למאסר לכל ימי חייהם, וגם הלילות. ויפה שעה אחת קודם.

ביום השלישי בבוקר נכנסתי לאוטובוס בקו 12 ונתתי לנהג עשר לירות והוא אמר לי אין לי עודף. קראתי לו חזיר מנוול אבל הוא לא התנצל כלל. זה שרות זה?

רמת-גן מרים כרטון

אני מבקשת להדפיס את שמי רק בראשי תיבות כי בן דוד של בעלי עובד מדינה.

בעיה חינוכית

כתלמיד המחלקה השמינית בבית הספר התיכון העירוני ט“ו אני תובע את זכותי להביע את מחאתי הנמרצת על התנהגות המורה לתנ”ך, הנותן לנו בבחינות שאלות מכשילות, ואני חושב שהכנסת צריכה למנות ועדת חקירה בענין.

למשל, בבחינה היתה שאלה: תאר את הירידה המוסרית בימי המלכים. עניתי: כבר בימי דויד היו צריכים לחפש נערה בתולה. המורה שלח אותי אל המנהל ואל תשאלו מה שהיה. אז מדוע שואלים. כעת אבא ודאי ישבור לי את העצמות, אבל כך זה תמיד אצלנו: מחכים עד שיקרה האסון, ורק אז ממנים ועדת חקירה.

תל-אביב חיים בלביים

רומאן בהמשכים

מותק, אני נורא מתגעגעת. מדוע אינך(סליחה זה ענין פרטי.)

רוח ההתנדבות

אשתי עובדת בקופת חולים וגם אני ממשפחה טובה ואני מבקש שתודיעו לי על איזה נושאים אתם מעונינים שאכתוב לכם מכתבים למערכת. אני יכול לכתוב שלשה ביום, ואם יהיה צורך אפילו יותר, אבל אין אני רוצה לעבוד לשוא ולכן אני צריך שתודיעו לי מראש באיזה נושאים אתם מעונינים. אבא של צבי מרום מכיר אותי.

חיפה יוחנן גודגארטן

פצעי אוהב

כתייר מארצות הברית רצוני להעיר לסדרים הנהוגים בבתי הקולנוע פה. נאמנים פצעי אוהב. נכנסתי לאולם “ברכה” בתל קצפירובסקי, והוביל אותי למקומי סדרן לא מגולח. כשהערתי לו על כך, אמר לי: “אדוני, באת הנה כדי לראות את הפרצופים שעל המסך ולא את הפרצוף שלי.” כעסתי על חוצפתו וביקשתי לראות את המנהל, ואז אמר לי: “אדוני, אני המנהל.” פניתי בתלונה לחברת התיירות של הממשלה שלכם, והשיבו לי כי חקרו ומצאו שבאמת הוא המנהל של האולם. אני רוצה לדעת מי הוא שקבע את המלה מסך במקום סקרין.

משה טנדטניק

פלטבוש ניו ג’וויזי, כעת ירושלים

נ"ב: אני תורם למגבית

תנועות חשודות

תמהה אני מדוע אין עתונכם הנכבד חוקר בתנועותיה של שכנתי מרת חיה לוקשנזון, המעמידה פני צדקת וכל יום קונה אבטיח. נא לא להדפיס את שמי ואת כתובתי

הגברת והרוכל

אני חושבת שמר אורי קיסרי לא צדק במאמרו על שושנים שנבלו. כשהלכתי לשוק הכרמל ביום חמישי ראיתי שושנים על דוכן, וציטטתי לרוכל את דברי מר קיסרי שמסר בשם סאשה גיטרי, ואמר לי הרוכל לכי לעזאזל, ושוטר לא היה והפקחים רק מקבלים שוחד.

תל-אביב יוכבד מירנסקי

גורמי הירידה

מדוע אין הכנסת חוקרת את המניעים לירידה? הנה אצלנו במפעל יש מנהל עבודה שהתקבל בפרוטקציה ובגללו כבר שלוש פעמים וכנסתי לבית חולים לחולי רוח, כי כל מה שאני עושה הוא מסתכל, ואני חושב שהוא מתנכל לאשתי, וכשפניתי לועד העובדים אמרו לי שהם יעירו לו, אבל ראיתי שהוא עובר על ידי ומציץ מזוייות העינים דוקא אלי, והפחד שלו אינו מעיד כלל על מצפון נקי. כבר זרקתי לו פטיש בראש אבל עוד לא פיטרו אותו.

זאת ארץ שכולה פרוטקציה, והסוף יהיה רע מאוד.

מרדכי צדוק

בית החולים באר יעקב

המוצא הישר

נסעתי באוטובוס הביתה וגנבו לי מכיס המכנסים 107.50 ל“י. אני יודע בדיוק כמה היה שם. זה סקאנדאל! הלא אפשר כך להשתגע. 107.50 ל”י! זה סכום חשוב בשביל איש כמוני.

מצאתי את הכסף על השולחן, אבל חבל לי על הגלויה, בכל זאת אם תרצו, תדפיסו. הפעם מצאתי, אבל לא בכל יום מתרחש נס.

חיפה יוסף קורטמן


מהו פרויקט בן־יהודה?

פרויקט בן־יהודה הוא מיזם התנדבותי היוצר מהדורות אלקטרוניות של נכסי הספרות העברית. הפרויקט, שהוקם ב־1999, מנגיש לציבור – חינם וללא פרסומות – יצירות שעליהן פקעו הזכויות זה כבר, או שעבורן ניתנה רשות פרסום, ובונה ספרייה דיגיטלית של יצירה עברית לסוגיה: פרוזה, שירה, מאמרים ומסות, מְשלים, זכרונות ומכתבים, עיון, תרגום, ומילונים.

אוהבים את פרויקט בן־יהודה?

אנחנו זקוקים לכם. אנו מתחייבים שאתר הפרויקט לעולם יישאר חופשי בשימוש ונקי מפרסומות.

עם זאת, יש לנו הוצאות פיתוח, ניהול ואירוח בשרתים, ולכן זקוקים לתמיכתך, אם מתאפשר לך.

תגיות
חדש!
עזרו לנו לחשוף יצירות לקוראים נוספים באמצעות תיוג!

אנו שמחים שאתם משתמשים באתר פרויקט בן־יהודה

עד כה העלינו למאגר 48104 יצירות מאת 2674 יוצרים, בעברית ובתרגום מ־30 שפות. העלינו גם 20558 ערכים מילוניים. רוב מוחלט של העבודה נעשה בהתנדבות, אולם אנו צריכים לממן שירותי אירוח ואחסון, פיתוח תוכנה, אפיון ממשק משתמש, ועיצוב גרפי.

בזכות תרומות מהציבור הוספנו לאחרונה אפשרות ליצירת מקראות הניתנות לשיתוף עם חברים או תלמידים, ממשק API לגישה ממוכנת לאתר, ואנו עובדים על פיתוחים רבים נוספים, כגון הוספת כתבי עת עבריים, לרבות עכשוויים.

נשמח אם תעזרו לנו להמשיך לשרת אתכם!

רוב מוחלט של העבודה נעשה בהתנדבות, אולם אנו צריכים לממן שירותי אירוח ואחסון, פיתוח תוכנה, אפיון ממשק משתמש, ועיצוב גרפי. נשמח אם תעזרו לנו להמשיך לשרת אתכם!