רקע
יצחק דמיאל
בעירום

אם הדרך לאלוהים, להכרת מציאותו, היא דרך העיון, החקר, הפילוסופיה, כי אז אין אני משתייך לו, כשם שנביאי־ישראל לא השתייכו לאלוהים אשר הוא דרוש יידרש רק לאשר יחל את פניו “בלבונה משבא תבוא ובקנה הטוב מארץ מרחק”. באלוהים זה ישמחו העשירים. הוא שלהם. אלוהי־העשירים.

האלוהים אשר אליו תערוג רוח־כל־בשר־איש – הוא אי אפשר, הוא חלילה לו שגילוי עצם מציאותו יהיה צמוד לאיזה קנין, לאיזו סגולה אשר הם לא לנחלת כל אדם. האלוהים אשר אליו ישא האדם נפשו – מן החיוב הוא, שלאדם תהיה גם הזכות לעמוד לפניו ולומר:

“ערום יצאתי מבטן אמי וערום אשוב. ובעירום ראשון ואחרון זה שבו יכול כל יצור־אדם לבוא עדיך, בו הנה אני עומד ושואל לך, עומד ומבקש את היגלות ישותך עלי. כי על כן הלא אב אחד לכל היצור. אל־אלוהי־חסד־החיים ואור־החיים לכל אדם, לכל בשר”. – –



מהו פרויקט בן־יהודה?

פרויקט בן־יהודה הוא מיזם התנדבותי היוצר מהדורות אלקטרוניות של נכסי הספרות העברית. הפרויקט, שהוקם ב־1999, מנגיש לציבור – חינם וללא פרסומות – יצירות שעליהן פקעו הזכויות זה כבר, או שעבורן ניתנה רשות פרסום, ובונה ספרייה דיגיטלית של יצירה עברית לסוגיה: פרוזה, שירה, מאמרים ומסות, מְשלים, זכרונות ומכתבים, עיון, תרגום, ומילונים.

אוהבים את פרויקט בן־יהודה?

אנחנו זקוקים לכם. אנו מתחייבים שאתר הפרויקט לעולם יישאר חופשי בשימוש ונקי מפרסומות.

עם זאת, יש לנו הוצאות פיתוח, ניהול ואירוח בשרתים, ולכן זקוקים לתמיכתך, אם מתאפשר לך.

תגיות
חדש!
עזרו לנו לחשוף יצירות לקוראים נוספים באמצעות תיוג!