אוֹ

1 מלת הקשור, — א) להורות הספק בין שני דברים, שני מעשים, שצריך לאחז רק באחד מהם וספק באיזה מהם לאחז ואיזה להניח, oder; ou;or: הגידו לי ואפנה על ימין אוֹ על שמאל בראש' כד מט. תשב הנערָ אתנו ימים אוֹ עשור שם נה. ונתן (הנביא או חולם החלום) אליך אות אוֹ מופת דבר' יג ג. הלוא זה דוד עבד שאול מלך ישראל אשר היה אתי זה ימים אוֹ זה שנים ש"א כט ג. מאין אושיעך המן הגרן אוֹ מן היקב  מ"ב ו כז. — ובמשמ' *אולי: אתה אומר בחנק או אינו אלא באחת מכל מיתות שבתורה ספרא, קדוש' י י. — ב) לא זה ולא זה, לא האחד ולא השני: מיי' יצא הדבר לא נוכל דבר אליך רע אוֹ טוב בראש' כד נ . — ג) כמו"כ להורות שאין הבדל בין שני הדברים: והגישו (האדון את העבד) אל הדלת אוֹ אל המזוזה שמות כא ו. וכי יכה איש את עבדו אוֹ את אמתו שם כ . וכי יכה איש את עין עבדו אוֹ את עין אמתו שם כו. ואם שן עבדו אוֹ שן אמתו יפיל שם כז. אוֹ בן יגח אוֹ בת יגח שם לא. כי יתן איש אל רעהו חמור אוֹ שור אוֹ שה שם כב ט. והוא עד אוֹ ראה אוֹ ידע ויקר' ה א. — ד) בענין אחר מהקדם: וכי יגף שור איש את שור רעהו וכו' וחצו את כספו וכו' אוֹ נודע כי שור נגח הוא מתמול שלשם שמות כא לה-לו. ונפש כי תחטא ושמעה קול אלה וכו' אוֹ נפש אשר תגע בכל דבר טמא וכו' אוֹ כי יגע בטמאת אדם וכו' אוֹ נפש כי תשבע לבטא ויקר' ה א-ד. — ה) במשמעת אחד משנים יהיה: לא תגע בו יד כי סקול יסקל אוֹ ירה יירה שמות יט יג. — ו) ובשאלות מחלקות ומפרידות אחרי הֲ השאלה הראשונה במקום אם: ומי יודע החכם יהיה (האדם שיבוא אחרי) אוֹ סכל וישלטו בכל עמלי קהלת ב יט. — ז) במשמ' האם אחרי זה יכלתי לעשות כך וכך: באזנינו צוה המלך אתך ואת אבישי ואת אתי לאמר שמרו מי בנער באבשלום אוֹ  עשיתי בנפשו שקר וכל דבר לא יכחד מן המלך ש"ב יח יב-יג.  — ח) עם אָז, במשמ' אולי: אף אני אלך עמם בקרי והבאתי אתם בארץ איביהם אוֹ-אָז יכנע לבבכם הערל ויקר' כו מא.  — ט) במשמ' אם לא זה, א"כ זה: על כן סביבותיך פחים ויבהלך פחד פתאום אוֹ חשך לא תראה ושפעת מים תכסך איוב כב י-יא. — ובמשמ' אם לא כך אם כן: (הוגעתם את אלהים) באמרכם כל עשה רע טוב בעיני יי' ובהם הוא חפץ אוֹ איה אלהי המשפט מלא' ב יז. — ° בַּעַל אוֹ, אדם שאין לו דעה חזקה, קבועה ומפקפק וחושב כך או כך: ולא נשאר אנוש מבעלי בין ונמלא הזמן מבּעלי אוֹ רשב"ג, אז בסעיף .



1 אַו آو  בערבית דומה ממש לחברו בעברית.