הֲנָעָה
°, ש"נ, — שה"פ מן הֵנִיעַ, נוע: וכן הושאל ההליכה להנהגה במנהגים החשובים מבלתי הנעת גוף כלל (ר"ש א"ת, מו"נ א כד). כי כל גשם שיניע גשם אמנם יניעהו כשיתנועע גם הוא בעת הנעתו (שם ב, הקדמה). ואם היה מיוחס לו הנעת גלגל אחד היה ענינו מתיחס ומשתתף לשאר מניעי הגלגלים (רלב"ג, מלחמ' ה' ה ג יא). שלא יהיה מבוא לסבה הראשונה בהנעת הגלגלים (שם). שכאשר היה ההתנועעות בכח היתה ההנעה בכח (שם ו א כד). וזה שכאשר תיוחס אל המניע תקרא הנעה וכשתיוחס אל המתנועע תקרא התנועעות (ר"ח קרשקש, אור ה' ג א ג). והיו שם שתי תנועות יחד ההתנועעות וההנעה (ר"י אברבנאל, מפע' ה' ה ג). כי העכול ישלם בפירוק חלקי מה שהוא עב וגס וקיבוצם עצם מה שהוא רקיק ודק ואלה ההנעות פרקיות והמזגיות (קאנון א א ו ג).