בשער הספר |
9 |
פרק א. |
סימני היכר של הסיפורת המיטאריאליסטית |
11 |
|
א. בדיוניות מופלגת |
|
|
ב. יסודות סמלניים ואליגוריים |
|
|
ג. קשר לספירה מיטאפיזית |
|
|
ד. חידתיות |
|
פרק ב. |
גוונים של המיטאריאליזם בסיפורת עולמית |
24 |
|
א. העיקרון המיטאפיזי |
|
|
ב. ארכיטיפאליות נוצרית |
|
|
ג. אחדות הניגודים |
|
|
ד. הכמיהה למוחלט |
|
|
ה. בין אבסורד למוחלט |
|
|
ו. התשתית היהודית אצל
עגנון |
|
פרק ג. |
על גבולות המיטאריאליזם בסיפורת העברית |
44 |
|
א. נטיות מנוגדות |
|
|
ב. המיטאריאלי כמסגרת חיצונה ב"סוסתי" למנדלי |
|
|
ג. המיטאריאלי ב"יעיש" של
הזז |
|
|
ד. בתבנית מיניאטורית בסיפורו של
שופמן |
|
|
ה. מיתוס של חירות בסיפוריו של
ס. יזהר |
|
|
ו. מיתוס קרבן ותחייה בסיפורי
שמיר |
|
פרק ד. |
בעיקבותיו של עגנון (י. שנהר,
ב. תמוז וד. שחר) |
58 |
|
א. מיתיזאציה של הזמן |
|
|
ב. השתנותו של המימד הסאקראלי |
|
|
ג. שקיפות אליגורית |
|
|
ד. נוסח ותוכן |
|
|
ה. לבעיית ההערכה |
|
פרק ה. |
ההתנצחות עם המיטאריאליזם ברומאן של יהודה עמיחי |
70 |
|
א. אבדן הזהות |
|
|
ב. יחסיותם של אמצעי ההבעה |
|
|
ג. כוחו של עבר |
|
|
ד. נוכחויות מואנשות |
|
|
ה. מהות השואה |
|
|
ו. טעם הנוסח |
|
פרק ו. |
הפלגות בבדיה ובאירוניה בסיפורי יצחק אורן |
85 |
|
א. הנטייה אל הריבוי |
|
|
ב. פואטיקה של התפשטות |
|
|
ג. האירוניה כסייג להתפשטות |
|
|
ד. פואטיקה מותאמת לאירוניה |
|
|
ה. סיכום: חיזוק וצמצום של היסוד המיטאריאלי |
|
פרק ז. |
מיטאריאליזם בריבוי צורותיו בסיפורי יצחק אורפז |
99 |
|
א. סיפורים אקספרימנטאליים |
|
|
ב. ביטול תחומים |
|
|
ג. נגד היציב |
|
|
ד. השפעת קאמי וסייגיה |
|
|
ה. ההדגשה של הנמוך |
|
|
ו. מיגבלות ויתרונות |
|
פרק ח. |
מיטאריאליזם מכוחו של מוטיב בסיפורי אלירז |
111 |
|
א. דעיכה ומוות |
|
|
ב. זניחת הריאליזם |
|
|
ג. בין רומאן לסיפור |
|
|
ד. "עופות אחרונים: |
|
|
ה. סיום: מעבר לגורל |
|
פרק ט. |
עולם המראות של אהרון אפלפלד |
125 |
|
א. מלות חותם |
|
|
ב. כוח המראות |
|
|
ג. מקור המראות |
|
|
ד. השלם שבמעוות |
|
|
ה. עילוי המראות |
|
|
ו. תשתית תנכ"ית |
|
|
ז. המראה השלם ב"פואטיקה" |
|
|
ח. גוון מיטאריאליסטי |
|
|
ט. מראות שהם משל |
|
|
י. מראות אליגוריים |
|
פרק י. |
כוחה של תשתית בסיפורי א. ב. יהושע |
149 |
|
א. תשתית אידיאית |
|
|
ב. בתבנית הניגוד |
|
|
ג. הגבהת הניגוד |
|
|
ד. ההפחתה |
|
|
ה. סיפור דו-קוטבי |
|
|
ו. סיפור חד-קוטבי |
|
|
ז. תשתית בין-טקסטואלית |
|
|
ח. זיקת תשתית וזיקה מיתודית |
|
|
ט. בעקבות מאקס פריש |
|
|
י. השימוש במיתודות משותפות |
|
|
יא. גילוי וכיסוי |
|
|
יב. סיכום |
|
חתימה |
|
178 |
ביבליוגרפיה |
|
181 |
מפתחות |
|
189 |