רקע
עמוס קינן

אילו היתה הרוח נושבת במפרשים –

אילו היו המפרשים מפרשי ארגמן –

ואילו היה הים כחול, כחול עמוק הדומה ליין, ואילו היו השמים טהורים, ללא עב קלה, ואילו היה הקצף הלבן מבעבע על פני הגלים, ואילו היו הדולפינים מרימים את ראשיהם במשובה בתוך הגלים וצוחקים את הצחוק הידוע רק להם, ואילו היו החופים השחורים והמסתוריים קורצים לנו באורות רחוקים המסתירים סוד שאיננו יודעים מהו, ואילו מעל לכל זה היתה מרחפת מין מנגינה, מנגינה שהיא הכל, כל הצבעים, הצרות, הריחות והמהויות והמסתורים והזוועות והתהום שמאחורי כל הניגלה –

ואילו באותו רגע, באותו רגע ממש, היה הכל נעשה ברור –

או אז, או אז –

מה היה מפריע לרוח לנשוב במפרשים? ולמפרשים להיות מפרשי ארגמן? ולים להיות כחול, כחול עמוק, הדומה ליין, ולשמים להיות טהורים? ולמנגינה הגדולה להתפשט על פני שבעת הימים, בקצף לבן, עם צחוק הדולפינים ועם האורות הרחוקים הקורצים מהחופים השחורים, השוממים והרחוקים?

אלהים, מדוע אינך בורא את העולם.


מהו פרויקט בן־יהודה?

פרויקט בן־יהודה הוא מיזם התנדבותי היוצר מהדורות אלקטרוניות של נכסי הספרות העברית. הפרויקט, שהוקם ב־1999, מנגיש לציבור – חינם וללא פרסומות – יצירות שעליהן פקעו הזכויות זה כבר, או שעבורן ניתנה רשות פרסום, ובונה ספרייה דיגיטלית של יצירה עברית לסוגיה: פרוזה, שירה, מאמרים ומסות, מְשלים, זכרונות ומכתבים, עיון, תרגום, ומילונים.

אוהבים את פרויקט בן־יהודה?

אנחנו זקוקים לכם. אנו מתחייבים שאתר הפרויקט לעולם יישאר חופשי בשימוש ונקי מפרסומות.

עם זאת, יש לנו הוצאות פיתוח, ניהול ואירוח בשרתים, ולכן זקוקים לתמיכתך, אם מתאפשר לך.

תגיות
חדש!
עזרו לנו לחשוף יצירות לקוראים נוספים באמצעות תיוג!