רקע
שלום רוזנפלד
ביקורת מוסיקלית

מהלומות הוחלפו באולם “היכל התרבות” בקונצרט התזמורת הפילהרמונית הישראלית ביום ה' בערב, בעקבות נגינת קטע מאת המלחין הגרמני ריכארד ואגנר.

מן העיתונות

פתיחת העונה בתזמורת הפילהרמונית עמדה בסימן הביצוע המבריק של הקטעים מיצירתו של ריכארד ואגנר. המנצח זובין מהטה, לבוש אפודת־מגן עממית, ניצב על הדוכן המוּגן היטב בשׂקי־חול וכדרכו פתח את הקונצרט הראשון בנגינת “התקווה”, כשהקהל מתבקש לעמוד דום לזֵכר קרבנות־הנאציזם.

כבר בנגינת היצירה הראשונה ניכרה היטב השפעתו הברוכה של המנצח, שהצליח להביא לתיאום כמעט מושלם בין כלי־הקשת ומכונות־הירייה שהוצבו בירכּתי הבמה.

אנו מדגישים “כמעט מושלם”, מאחר שפה ושם נשמעה גם איזו בודדת, אבל אחר מעשה התברר שהיריות הבודדות באו מכיווּן הקהל ולא מן הבמה.

בקטעים הליריים הצטיינו הפעם נגני־הוויולה מפעילי הגאז המדמיע. רבים מחו דמעה מעיניהם מרוב התרגשות.

את הפתעת־הערב סיפק הפעם החלילן, שביצע קטע סולו מרשים ביותר, כשהוא מלווה שוטרי־חרש מצוּידים באלות.

בסיום הקונצרט הודה מה שנשאר מן הקהל למנצח בתשואות סוערות ובמטר אבנים.


המלצות קוראים
על יצירה זו טרם נכתבו המלצות. נשמח אם תהיו הראשונים לכתוב המלצה.
תגיות
ליצירה זו טרם הוצעו תגיות